понеділок, 5 грудня 2016 р.

Розвиток інформаційно-ігрової творчості дошкільника через використання коректурних таблиць (за методикою Н.В. Гавриш).


Дошкільне дитинство – особливий вік, коли дитина відкриває для себе світ. У цей період важливо навчити дитину самостійно орієнтуватись в інформації та вміти її використовувати. Для цього необхідно максимально розвивати активну мислительну діяльність, пізнавальні інтереси, вчити дитину-дошкільника творчо, нешаблонно мислити, сприяти розвитку  її креативності. Адже креативність – надзвичайно важлива  базова якість особистості. Креативна дитина на етапі свого дошкільного дитинства має вміння ставити незвичайні запитання,   давати самостійно оригінальні відповіді. Важливою умовою цього є застосування будь-якого ефективного розвивального засобу – багатофункціональні технічні засоби, книги, набір різноманітних ілюстрацій. Сучасні науковці-дошкільники пропонують включати ще й коректурні таблиці.
24 листопада на базі ТДНЗ №6 відбулось засідання методичного об’єднання вихователів старших груп на тему «Розвиток інформаційно-ігрової творчості дошкільника через використання коректурних таблиць (за методикою Н.В. Гавриш)» Мета даного засідання – сприяти підвищенню професійної компетентності педагогів щодо використання коректурних таблиць (за методикою Н.В.Гавриш),  формувати творчий підхід до підбору форм, методів та прийомів реалізації завдання з інформаційно-ігрової творчості в усіх сферах життєдіяльності дітей.
Під час відкриття засідання  до присутніх звернулась методист Тернопільського комунального  методичного центру науково – освітніх інновацій та моніторингу  Погорєлко Оксана Юріївна. Наголосила, що  стимулювання пізнавальної активності та допитливості дітей, розширення і систематизація їх уявлень про довкілля увесь час потребує нового змісту і підходів до вирішення цієї проблеми. Використання методичних рекомендацій   доктора педагогічних наук, професора Н.В.Гавриш щодо використання коректурних таблиць для розвитку інформаційно-ігрової творчості дошкільника дозволить педагогам-дошкільникам оптимізувати даний напрямок роботи.  Завідувач закладу Ковальчук Ганна Петрівна дала коротку характеристику  змісту та формам  роботи, що проводиться з даного питання в закладі, та побажала учасникам засідання плідної роботи.
Робота методично-теоретичного блоку  засідання продовжилась  виступом методиста Тернопільського комунального  методичного центру науково – освітніх інновацій та моніторингу  Погорєлко Оксани Юріївни з візуальною лекцією  на тему: «Застосування коректурних таблиць  в організованій навчально-пізнавальній діяльності дітей (за авторською технологією Н.Гавриш)».  Наголос було зроблено на особливостях теоретичних засад технології формування інформаційно-ігрової творчості, дотримання психолого-педагогічних принципів при проведенні даного напрямку роботи з дошкільниками. Також була проведена ще одна презентація вихователем-методистом закладу Боярчук Ніною Федорівною на тему «Методичний супровід до роботи з коректурними таблицями та рекомендації щодо їх використання». Були презентовані зразки і тематика коректурних таблиць для старших дошкільників, зразки дидактичних ігрових рамок-полів, набори предметних картинок-карток, а також  добірка прикладів інтелектуально-мовленнєвих вправ, завдань та ігор до них.
Учасниками засідання методичного об’єднання було переглянуто  заняття з дошкільниками старшої групи №2 «Чомусики» на тему «Як Осінь до своїх синів у гості ходила»,  яке провела вихователь  Ільчук Оксана Андріївна. Під час перегляду заняття учасники засідання мали можливість ознайомитись з прийомами практичного використання різної тематики  коректурних таблиць (демонстраційних та індивідуальних) для стимулювання пізнавального розвитку дошкільників.
Наступним етапом технологічно-практичного блоку було проведення ділової гри-практикуму  на тему «Коректурні таблиці допомагають здійснити подорож до цікавого закладу» з учасниками засідання методичного об’єднання з використанням коректурних таблиць для дорослих як засобу стимулювання їх творчості  для встановлення нових закономірностей та зв’язків між елементами  таблиці.
Під час  підсумково-рефлексійного   блоку педагоги старших груп обмінялись досвідом роботи з даної теми, дали позитивну оцінку переглянутої практичної роботи з дітьми.  Методистом ТКМЦ  Погорєлко Оксаною Юріївною та керівником методичного об’єднання вихователів старших груп вихователем-методистом ДНЗ №12 Мельниченко Наталею Богданівною було проведено підсумки роботи методичного об’єднання та запропоновано методичні рекомендації  щодо розвитку інформаційно-ігрової творчості  дошкільників через використання коректурних таблиць.














Немає коментарів:

Дописати коментар