30 листопада
2016 року у ТКМЦ НОІМ відбувся семінар вихователів-методистів ДНЗ та НВК міста
Тернополя. Метою семінару було надати учасникам
рекомендації стосовно визначення шляхів покращення якості дошкільної освіти;
організаційно-методичну допомогу у систематизації та використанні
діагностичного інструментарію для ефективного проведення освітнього моніторингу
в дошкільному закладі, підвищити компетентність педагогів щодо удосконалення
управлінських рішень, спрямованих на корегування освітнього маршруту кожної
дитини та освітнього процесу загалом;
актуалізувати знання педагогів шляхом залучення до інтерактивних форм
роботи, зважаючи на попередній досвід.
Методистом ТКМЦ НОІМ
Погорєлко О.Ю. була проведена інтерактивна робота з учасниками
семінару на тему: «Моніторинг як засіб забезпечення якості дошкільної освіти» в
ході якої вихователі-методисти мали змогу актуалізувати свої знання з даного
питання.
Під час
доповіді-презентації «Педагогічна діагностика – інструмент визначення динаміки
досягнень дітей дошкільного віку» вихователем-методистом ТДНЗ №5 Пелех Н.Б.
були надані методичні рекомендації стосовно покращення якості виконання
освітніх завдань Базового компонента дошкільної освіти у дошкільних закладах. А
саме:
1. Направити
організацію навчально-виховного процесу на основну
мету –
формування в дошкільнят світогляду цілісного бачення навколишнього світу і
самих себе, свого місця в природі та суспільстві.
2. Посилити
практичну спрямованість формування базових компетенцій у дітей
дошкільного віку відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.
3. Продовжувати
створення розвивального середовища, що має предметний, психологічний, моральний
і соціальний складники, які е необхідними для повноцінного розвитку
особистості.
4. Сприяти розвитку
креативних здібностей дітей на основі врахування індивідуальних інтересів.
5. Оптимізувати підготовку дошкільників до реального життя, насиченого різними подіями,
непередбачуваними ситуаціями тощо.
6. Забезпечити
активізацію дослідно-експерименталь-ної діяльності у педагогічних колективах
ДНЗ з метою створення діагностичного інструментарію для здійснення
моніторингових досліджень динаміки
розвитку компетентності дітей дошкільного віку.
7. Посилити роботу
ДНЗ з використання комплексу заходів зі спостереження, які б забезпечували
систематичний контроль за станом та тенденціями розвитку дитини.
8. Результатом
освітнього моніторингу є виявлення та наукове обґрунтування раціональних шляхів
підвищення ефективності та результативності освітньої роботи дошкільного
навчального закладу.
Вихователь-методист ДНЗ №39 УМВСУ в Тернопільській області Міхнюк
Н.С. провела візуальну лекцію
«Кваліметричний підхід до здійснення моніторингу якості дошкільної освіти». Було
зроблено висновок, що сутність кваліметричного підходу полягає в тому, що будь яке якісне явище можна
розкласти на фактори та критерії, які дають змогу оцінити якість цього явища.
Запропонована методика є орієнтовною, адже кожен дошкільний заклад має свою
специфіку і свої пріоритети в освітній роботі, а кожен педагог свою позицію
щодо організації освітнього процесу і його результатів.
В ході
практичного блоку семінару були проведені такі форми роботи з педа-гогами:
- тематичний тест «Ключові поняття моніторингу
якості дошкільної освіти», вихователь-методист ТДНЗ №5 Пелех Н.Б.;
- інтелектуальна
розминка «Структура
освітніх ліній», вихователь-методист ДНЗ №39 УМВСУ
в Тернопільській області Міхнюк Н.С.;
- інтерактивна гра «Види компетенцій дошкільника», вихователь-методист ТДНЗ №5 Пелех Н.Б. ;
- творча вправа «Модель життєво-компетентної особистості дошкільника»,
вихователь-методист ТДНЗ №5 Пелех Н.Б.;
-Вправа-релакс
«Перевтілення», методист ТКМЦ НОІМ Погорєлко О.Ю.
Було також
представлене для перегляду відео-інтерв’ю педагогічних працівників ТДНЗ №5 та
батьків вихованців закладу на тему: «Яким ви бачите модель дитячого садка
майбутнього?»
Немає коментарів:
Дописати коментар