середа, 27 грудня 2017 р.

Особливості організації різних видів занять з фізкультури для дітей дошкільного віку»



       7 грудня 2017 року у Тернопільському закладі дошкільної освіти №26 відбулося засідання референтної групи інструкторів з фізичної культури дошкільних закладів та навчально-виховних комплексів   м.Тернополя  на тему: «Особливості організації різних видів занять з фізкультури для дітей дошкільного віку ».
        Метою даного заходу було: сприяти підвищенню фахового рівня, професійної компетентності педагогів щодо організації різних видів занять з фізкультури для дітей дошкільного віку.
    Завідувач закладу Патряк Л.А. привітала учасників референтної групи, побажала всім учасникам гарного настрою, плідної співпраці.
      Методично-теоретичний блок розпочала методист ТКМЦНОІМ
Погорєлко О. Ю., яка виступила перед присутніми з візуальною лекцією  на тему: «Типи занять з фізкультури та їх організація».
     Вихователь-методист ТЗДО №26 Леськів А.В. ознайомила педагогів з особливостями використання нестандартного фізкультурного обладнання в дошкільному закладі, тому, що головною метою фізичного розвитку дитини є за­безпечення її задоволення від рухової діяльності і досягнутих у ній результатів, створення комфорт­них умов життєдіяльності дошкільнят.
    В рамках теоретично-практичного блоку, інструктор з фізкультури  ТЗДО №26 Голубчик Т.Б. провела  спортивно-пізнавальну розвагу з дітьми середньої групи №2: «Казкова місячна подорож».
     Під час обговорення педагоги відмітили, що розвага  була змістовна, діти отримали великий обсяг нової інформації в цікавій та ігровій формі. Було використано багато нестандартного фізкультурного обладнання, адже це сприяє поліпшенню результативності фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми, а також підвищен­ню у них інтересу до фізичної культури та спор­ту.
     Інструктор з фізичної культури Голубчик Т.Б. поділилась своїм досвідом у виготовленні обладнання, розповіла про використання інноваційних технологій на заняттях, а також про проблеми та трудності, які зустрічаються їй у роботі.
       Методист ТКМЦНОІМ Погорєлко О. Ю. з метою актуалізувати знання педагогів про засоби фізичного виховання дітей, вчити класифікувати засоби фізичного виховання дітей на традиційні та сучасні провела з педагогами вправу  «Методичний бумеранг».  Всі учасники були активні, показали високий професійний рівень, поділились враженнями та досвідом, отримали масу позитивних емоцій.
    Підбиваючи підсумки роботи , усі  педагоги відзначили ,що у закладі створено сприятливе середовище для забезпечення успішного фізичного розвитку дитини та зміцнення її здоров’я
    Засідання референтної групи інструкторів з фізичної культури дошкільних закладів було проведено на високому організаційному, науково-методичному рівнях. Захід носив навчальний та практичний характер.   
    Погорєлко О. Ю. підвела підсумки роботи референтної групи та надала інструкторам з фізичної культури методичні рекомендації:

Методичні рекомендації:
1. Створити розвивальне середовище, в якому гармонійно поєднуються всі складники з фізичного виховання. (Постійно).
2. При проведенні різних форм фізкультурно-оздоровчої роботи дотримуватись рекомендацій щодо їх тривалості, насиченості динамічним компонентом, враховувати  індивідуальні показники стану здоров’я, самопочуття дітей. (Постійно).
 3. Впроваджувати ефективні форми проведення інтерактивних фізкультурних свят та розваг, під час яких діти і їх батьки є активними учасниками дійства. (Постійно).
4. Спрямовувати  методичну діяльність на збереження, зміцнення і відновлення фізичного, психічного і духовного здоров’я дітей . (Постійно).

5.Забезпечувати належний рівень фізичної підготовленості  дітей дошкільного віку з фізичної культури. Виховувати стійкий інтерес до рухової активності.  (Постійно).               









четвер, 21 грудня 2017 р.

«Економічний ярмарок»

       Корінні зміни економічного характеру, які виникли в Україні за останні роки, обумовили потребу суспільства в економічно гармонійній людині, яка здібна поєднувати особисті інтереси суспільства, ділові якості з такими як чесність, порядність, громадянськість; опанування дітьми дошкільниками елементарних економічних знань, які мають стати фундаментом для становлення громадянина – людини, щиро зацікавленої в розвитку та економічному розквіті своєї держави. Сучасного дошкільника з перших років його життя оточує економічна сфера, наповнена складними економічними поняттями та процесами. Реклама по телебаченню, розмови політиків, купівля, продаж, розподіл сімейного бюджету – ось далеко не повний перелік того, з чим доводиться зустрічатися малюку щодня. Сучасне життя дуже непередбачуване, але й цікаве своєю швидкозмінністю. Можливо, саме тому складні економічні процеси приваблюють дошкільника. Одним із завдань роботи кожного дошкільного закладу  є  формування азів соціальної і фінансової грамотності дошкільників.
      Саме цій темі було присвячене засідання референтних груп,яке відбулося в Тернопільському дошкільному навчальному закладі №18 на базі середньої групи №2. Учасники даного засідання мали змогу переглянути музичну розвагу «Економічний ярмарок» з елементами економічного виховання,яку підготували вихователі Попович Г.П.,Кульчицька І.І. та музичний керівник Страдомська Н.М.
         Проведений методистом ТКМЦ Погорєлко ОЮ. та вихователем-методистом Антошків О.В. лекційний модуль у формі педагогічного рингу сприяв підвищенню рівня теоретичної підготовки педагогів щодо організації роботи з економічного виховання    дошкільників , поглибити їх знання  щодо основних завдань, форм та методів со­ціальної і фінансової освіти дошкіль­ників; перевірити розуміння педагогами тлума­чення ключових економічних понять; розвинути творчі та ко­мунікативні здібності. Цікавими для педагогів міста були теоретична розминка «Економічні поняття», вправа «Економічні ситуації» у ІІ раунді викликала жваву дискусію серед вихователів. Під час «Мозгового штурму» учасники засідання референтних груп обговорили питання щодо доцільності  форм роботи в економічній освіті дошкільників.

        Загалом можна константувати, що даний захід сприяв оволодінню педагогами методичними аспектами проведення  роботи з економічного виховання дошкільників.






вівторок, 5 грудня 2017 р.

«Застосування елементів сучасних педагогічних технологій у роботі дошкільних навчальних закладів»

           23 листопада 2017 року в Тернопільському закладі дошкільної освіти№ 12  відбувся семінар-практикум  в  ІНТЕРАКТИВНІЙ  ШКОЛІ вихователів – методистів  закладів дошкільної освіти та навчально-виховних комплексів з теми  «Застосування елементів сучасних педагогічних технологій  у роботі дошкільних навчальних закладів».  Підвищити  професійну компетентність педагогів  щодо впровадження інноваційних технологій в практику роботи дошкільних навчальних закладів  - така мета проведення цього семінару. Девізом  роботи взято слова Конфуція: «Скажіть мені — і я забуду, покажіть — і я запам'ятаю, дайте можливість обговорити — і я зрозумію, дайте можливість навчити — і я прийду до досконалості».
           Сьогодні освіта постала перед альтернативою: або зробити відчайдушний, рішучий стрибок на підніжку останнього вагона потягу, що швидко прямує в новий світ високих технологій та інноваційного розвитку, або залишитися на пероні  технологічної відсталості. Однією з важливих якостей педагога, умов успішності його як професіонала є готовність до інноваційної діяльності.
          Методично-теоретичний блок розпочала Погорєлко О.Ю. , методист  ТКМЦНОІМ. Під час візуальної лекції   «Інноваційні педагогічні технології в сучасній дошкільній освіті»  вихователі- методисти ознайомилися з інноваційними технологія і методиками, які впроваджують педагоги дошкільних закладів.
           Під час практичного блоку дорослі не тільки спостерігали за діяльністю дітей, а ця діяльність була партнерська.
             Експрес- інформацію про мнемотехніку як технологію ефективного засвоєння інформації презентувала вихователь- методист ТЗДО №12 Мельниченко Н.Б.  А діти середньої групи разом з вихователем Вересюк Л.В. і учасниками семінару вивчили вірш В.Паронової   «Урожай » за допомогою мнемотаблиці. Цікаво вихователям- методистам було грати в гру « Відгадай вірш за картинкою».
           Практичний блок продовжила вихователь- методист ТЗДО №12 Мельниченко Н.Б., де під час експрес-інформації « Формування  логіко-   математичної компетентності  дошкільників   через використання  Логічних  блоків  Дьєнеша» розповіла про  ефективність використання логічних блоків як ігрового і навчального матеріалу для роботи з дітьми дошкільного віку.
          Вихователь  Свідова  М.М. і вихованці старшої групи № 2 разом з учасниками семінару грали в  ігри  з використанням блоків Дьєнеша  « Пошта», «Поїзд», « Прикрасимо ялинку намистом», « Будиночок».
         Про використання коректурних таблиць  в різних форматах життєдіяльності дітей розповіла вихователь- методист ТЗДО №12 Мельниченко Н.Б. Вихователь Баран М.М. і дошкільнята старшої групи № 1 запросили учасників семінару у пізнавальну гру – подорож порами року.
         Музичний керівник закладу Шлийко Л.А. разом з вихованцями середньої групи презентували свою роботу « Осінній оркестр » за методикою Тетяни Тютюнникової « Грати в музику і гратися музикою».
        Учасникам семінару сподобалося працювати разом з дошкільнятами, вони були активними учасниками, сміялися, гралися і подорожували, слухали і висловлювали свої думки.
          Професія дошкільного педагога – непроста і виснажлива, адже вихователю потрібно затратити багато часу і зусиль для того, щоб організувати новий творчий, захопливий освітній процес із дошкільниками. Під час проведення тренінгу «Інноваційні технології в закладах дошкільної  освіти » учасники активно ділилися своїми напрацюваннями з використання інноваційних технологій і методик, « сіяли зерна знань і професійної майстерності на педагогічне поле», створювали   асоціативний  ряд до поняття «інновація», грали в       педагогічну гру «Лото», складали вірш - синквейн «5 рядків за правилами», переглянули відеоролик, де  діти  закладу « Пізнайко» розповідали про професію вихователя .  А оповідання      « Коробочка» нікого не залишило байдужим, багатьох розчулило до сліз.
В.О. Сухомлинський стверджував, що  «...добре, тепле слово педагога —  місток між всіма членами колективу». Учасники семінару  сказали слова вдячності колегам, які працювали над організацією і проведенням  семінару- практикуму.
                   Досвід педагогів показав ефективність використання і впровадження інноваційних технологів і методик у практику роботи закладів дошкільної освіти.  Адже, інноваційність –це здатність до оновлення, відкритість новому, важлива ознака сучасної освіти. Педагог  може виступати     автором, дослідником, користувачем і пропагандистом нових  педагогічних  ідей, теорій   і   технологій.

                                       
                                                                                            
  














    







понеділок, 4 грудня 2017 р.

«Використання авторських математичних ігор З Дьєнеша та Д. Кьюізенера у роботі з дошкільниками».

22 листопада 2017 року в Тернопільському закладі дошкільної освіти №16 відбулося засідання референтної групи вихователів старших груп  дошкільних закладів та навчально – виховних комплексів м. Тернополя на тему «Використання авторських математичних ігор З Дьєнеша та Д. Кьюізенера у роботі з дошкільниками».
   Метою даного заходу було: сприяти підвищенню професійної компетентності педагогів щодо використання авторських математичних ігор З.Дьєнеша та Д.Кьюізенера у роботі з дошкільниками в освітньому процесі.
   Завідувач закладу Штекля О.А., привітала учасників референтної групи, побажала всім учасникам гарного настрою, цікавого перегляду.
   Методично – теоретичний блок розпочала методист ТКМЦНОІМ   Погорєлко О.Ю., яка виступила перед присутніми з візуальною лекцією на тему: «Інновації у формуванні логіко – математичних компетентностей у дітей».
    Вихователь – методист ТЗДО №16  Навасардян Т.В., запропонувала для запрошених гостей  відео презентацію на тему: «Інноваційна діяльність в ДНЗ №16.  Кольорові палички  Кьюізенера. Логічні блоки Дьєнеша».
    В основі практичного блоку було проведено  заняття по логіко – математичному розвитку з використанням авторських математичних ігор З.Дьєнеша та Д.Кьюізенера  «Подорож в Країну Логіки»,  вихователі Гріх Г.М., Демкович Л.В., а також проведена інтелектуальна гра «Склади фігуру» з використанням логічних завдань з геометричними фігурами ,  методистом ТКМЦНОІМ – Погорєлко О.Ю.,  вихователем – методистом ТЗДО №16 Навасардян Т.В.
    Під час обговорення вихователі відмітили актуальність і необхідність використання інноваційних технологій в освітньому процесі на заняттях по логіко – математичному розвитку, які розвивають логічне мислення дітей, вчать їх розмірковувати, успішно виконувати поставлені завдання, що в майбутньому полегшить дітям навчання в школі.
   За допомогою інноваційних ігрових вправ діти продемонстрували порядкову лічбу за допомогою кольорових паличок Кьюізенера, засвоїли матеріал про геометричні фігури за допомогою методики З. Дьєнеша, розрізняли та співвідносили геометричні фігури за чотирма властивостями: формою, кольором, величиною, товщиною. Ці завдання спонукали дітей обґрунтовувати правильність своїх дій, міркувань та відповідей.
   Отже, інноваційна діяльність по логіко-математичному розвитку сприяє розвитку особистості дошкільника,яка в майбутньому буде використовуватись в конструктивному перетворенні світу,в побудові нового технічного алгоритму життя.
    Методист ТКМЦ НОІМ  Погорєлко О.Ю. підвела підсумки роботи референтної групи та надала вихователям методичні рекомендації.
1)      Формувати сенсорно-пізнавальну, матема­тичну та логічну компетентності шляхом:

• застосування дидактичних ігор та вправ, завдань на формування у дітей операцій логічного та дивергентного мислення, використовуючи у практичній діяльності кольорові палички Кьюізенера та логічні блоки Дьєнеша;
• організації різноманітних дидактичних занять логіко-математичного спрямування, що за­безпечують мотивацію дітей до пізнання, спря­мовують їхні розумові зусилля, стимулюють роз­виток психічних процесів.
2) Використовувати індивідуально – диференційований підхід, як основу для формування змістового, дійового компонента логіко – математичного розвитку дошкільнят.
3) Проводити просвітницьку роботу з батька­ми для ознайомлення із сучасними перспектив­ними інноваційними технологіями в дошкільній освіті.






пʼятниця, 1 грудня 2017 р.

«Використання музичних ігор у навчально-виховному процесі».

15.11.2017р. в ТДНЗ №21 відбулося засідання референтних груп музичних керівників закладів дошкільної освіти   та навчально-виховних комплексів з теми: «Використання музичних ігор у навчально-виховному процесі».
   Метою  проведення заходу було: сприяти підвищенню  професійної   компетентності педагогів  щодо  використання музичних ігор в освітньому  процесі. Здійснювати   комплексний   підхід   музичних керівників до використання музичних ігор в освітньому  процесі через використання сучасних інформаційно-комунікаційних   технологій.
    Методист Тернопільського комунального методичного центру науково - освітніх інновацій та моніторингу  Погорєлко  Оксана Юріївна   ознайомила присутніх  з роботою  музичних керівників відповідно до вимог програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»,  щодо  ознайомлення дітей з елементарними музичними поняттями, найпростішими навичкам у   всіх видах музичної діяльності – слухання музики, співи, музично-ритмічні рухи, гра на дитячих музичних інструментах; щирості, природності і виразності виконання  музичних творів.
Музичним керівником   ДНЗ №21 Мельник Оксаною Миронівною  презентовано досвід роботи  з  теми : « Музичні ігри як засіб формування творчих здібностей дітей дошкільного віку».  У своєму виступі педагог відзначила, що   потрібно  вчити дітей ритмічно рухатись згідно з характером музики, її регістрами (високий -  низький), динамікою (тихо - голосно), усвідомлено змінювати рухи відповідно до змісту гри, виразно передавати характерні елементи музично-ігрових образів.
      Збагачення  знань  про обрядовість – духовну основу життя українського народу, виховувати глибокі почуття любові до пісні, дотепного українського слова, рідного краю, батьків, свого роду показали діти  старшої групи №1, вихователі  Мандзюк Л.І., Куленич Г.В., музичний керівник Максьо Г.М.  під час перегляду розваги «Овочеве весілля». Сприяти розвиткові творчих здібностей дітей, бажання берегти свою національну культуру, красу і неповторність весільного обряду, примножувати родинні традиції – мета, яку ставили перед собою педагоги.
І на закінчення засідання музичний керівник  Марак Л.М. провела вправу «Співочий калейдоскоп», під час якої педагоги пригадали весільні пісні рідного краю.
    Підбиваючи підсумки роботи засідання референтної  групи,  педагоги відзначили, що  необхідно розвивати творчу активність дітей у всіх доступних видах музичної діяльності: передачі характерних  образів в іграх та хороводах; використання  вивчених танцювальних рухів у нових, самостійно знайдених сполученнях; імпровізації маленьких пісень .