23 листопада 2017 року в Тернопільському закладі дошкільної освіти№ 12 відбувся семінар-практикум в ІНТЕРАКТИВНІЙ ШКОЛІ вихователів – методистів закладів дошкільної освіти та навчально-виховних
комплексів з теми «Застосування елементів сучасних педагогічних технологій у роботі дошкільних навчальних закладів».
Підвищити
професійну компетентність педагогів щодо впровадження інноваційних технологій в
практику роботи дошкільних навчальних закладів - така мета проведення цього семінару. Девізом роботи взято слова Конфуція: «Скажіть мені —
і я забуду, покажіть — і я запам'ятаю, дайте можливість обговорити — і я
зрозумію, дайте можливість навчити — і я прийду до досконалості».
Сьогодні освіта постала перед альтернативою:
або зробити відчайдушний, рішучий стрибок на підніжку останнього вагона потягу,
що швидко прямує в новий світ високих технологій та інноваційного розвитку, або
залишитися на пероні технологічної
відсталості. Однією з важливих якостей педагога, умов успішності його як
професіонала є готовність до інноваційної діяльності.
Методично-теоретичний блок розпочала Погорєлко О.Ю. , методист ТКМЦНОІМ. Під
час візуальної лекції «Інноваційні педагогічні
технології в сучасній дошкільній освіті» вихователі-
методисти ознайомилися з інноваційними технологія і методиками, які
впроваджують педагоги дошкільних закладів.
Під час практичного блоку дорослі не тільки спостерігали за діяльністю
дітей, а ця діяльність була партнерська.
Експрес- інформацію про мнемотехніку як
технологію ефективного засвоєння інформації презентувала вихователь- методист
ТЗДО №12 Мельниченко Н.Б. А діти
середньої групи разом з вихователем Вересюк Л.В. і учасниками семінару вивчили
вірш В.Паронової «Урожай » за допомогою
мнемотаблиці. Цікаво вихователям- методистам було грати в гру « Відгадай вірш
за картинкою».
Практичний блок продовжила вихователь- методист ТЗДО №12 Мельниченко
Н.Б., де під час експрес-інформації « Формування логіко-
математичної компетентності
дошкільників через
використання Логічних блоків
Дьєнеша» розповіла про ефективність використання логічних блоків як
ігрового і навчального матеріалу для роботи з дітьми дошкільного віку.
Вихователь Свідова М.М. і вихованці старшої групи № 2 разом з
учасниками семінару грали в ігри з використанням блоків Дьєнеша « Пошта», «Поїзд», « Прикрасимо ялинку
намистом», « Будиночок».
Про використання коректурних
таблиць в різних форматах
життєдіяльності дітей розповіла вихователь- методист ТЗДО №12 Мельниченко Н.Б.
Вихователь Баран М.М. і дошкільнята старшої групи № 1 запросили учасників
семінару у пізнавальну гру – подорож порами року.
Музичний керівник закладу
Шлийко Л.А. разом з вихованцями середньої групи презентували свою роботу «
Осінній оркестр » за методикою Тетяни Тютюнникової « Грати в музику і гратися
музикою».
Учасникам семінару
сподобалося працювати разом з дошкільнятами, вони були активними учасниками, сміялися, гралися і подорожували, слухали і висловлювали свої думки.
Професія
дошкільного педагога – непроста і виснажлива, адже вихователю потрібно
затратити багато часу і зусиль для того, щоб організувати новий творчий,
захопливий освітній процес із дошкільниками. Під час
проведення тренінгу «Інноваційні технології в закладах дошкільної освіти » учасники активно
ділилися своїми напрацюваннями з використання інноваційних технологій і
методик, « сіяли зерна знань і професійної майстерності на педагогічне поле», створювали
асоціативний ряд до поняття
«інновація», грали в педагогічну гру «Лото», складали
вірш - синквейн «5 рядків за правилами», переглянули відеоролик,
де діти
закладу « Пізнайко» розповідали про професію вихователя . А оповідання «
Коробочка» нікого не залишило байдужим, багатьох розчулило до сліз.
В.О. Сухомлинський стверджував, що «...добре, тепле слово педагога — місток
між всіма членами колективу». Учасники семінару сказали
слова вдячності колегам, які працювали над організацією і
проведенням семінару- практикуму.
Досвід педагогів показав ефективність використання і впровадження
інноваційних технологів і методик у практику роботи закладів дошкільної освіти. Адже, інноваційність –це здатність до оновлення,
відкритість новому, важлива ознака сучасної
освіти. Педагог може
виступати автором, дослідником, користувачем і
пропагандистом нових педагогічних ідей, теорій
і технологій.
Немає коментарів:
Дописати коментар