Організація освітньої
діяльності в дошкільних навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році
здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну
освіту»,Указу Президента України від 13.10.2015 № 580/2015 «Про стратегію
національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки»,
Базового компоненту дошкільної освіти,Концепції національно-патріотичного
виховання дітей та молоді (затверджено наказом МОН України від 16.06.2015 №
641), Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою
Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 № 305), Санітарного регламенту для
дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони
здоров’я України від 24.03.2016 № 234), Гранично допустимого
навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм
власності(затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 № 446), інших нормативно-правових актів.
У 2017/2018
навчальному році навчально- виховні
комплекси та заклади дошкільної освіти почали працювати за комплексною програмою «Українське
дошкілля» чинною у редакції 2017
року.
На зміну традиційним упевнено прийшли нові форми методичної роботи з педагогічними
працівниками. Саме ці форми перетворюють освітній процес у таку співпрацю, яка об’єднує
педагогів , батьків, дошкільнят спільною
турботою про сьогодення і майбутнє життя, що дозволяє відстоювати свою позицію,
створює умови для підвищення педагогічної майстерності, примушує шукати
ефективні форми роботи з дітьми, надихає на творчу співпрацю, дає можливість
почувати себе вихователем – і знову сумніватися, шукати, апробовувати, творити…
В цьому навчальному
році відбулись зміни в структурі методичної роботи з педагогами навчально-
виховних комплексів та закладів
дошкільної освіти. Вихователі
міста працювали над реалізацією проблемної теми: «Формування цілісної,
життєво-компетентної особистості в
умовах інноваційного розвитку дошкільної освіти».
Реалізація поставлених завдань
здійснювалась через роботу
Інтерактивної Школи Сучасного Вихователя, засідань референтних груп вихователів
різних вікових груп, інструкторів з фізичної культури , музичних
керівників.
Протягом I семестру 2017/2018
н. р. методистом з дошкільної освіти ТКМЦНОІМ Погорєлко О.Ю.
з педагогами ДНЗ та НВК було проведено
: 2 заняття в інтерактивній школі з вихователями –методистами ЗДО та НВК, 5 засідань референтних груп вихователів
різних вікових груп, інструкторів з фізичної культури , музичних
керівників, конкурси.
Протягом зазначеного періоду було
підготовлено і проведено засідання референтних груп з різними категоріями педагогічних
працівників , а саме:
- засідання референтної групи
музичних керівників в ДНЗ № 21 «Використання
музичних ігор у навчально-виховному процесі ».
- засідання референтної групи
інструкторів з фізкультури в ДНЗ №10,26 «Особливості організації різних
видів занять з фізкультури для дітей
дошкільного віку ».
- засідання референтної групи
вихователів середніх груп «Основи
економічної культури дошкільнят» в ДНЗ№ 18.
- засідання референтної групи
вихователів старших груп «Використання
авторських математичних ігор З. Дьєнеша та Д. Кюїзенара у роботі з
дошкільниками» в ДНЗ №16.
У вересні відбулося відкриття Інтерактивної Школи Сучасного Вихователя. З теми
«Сучасний вихователь – імідж дошкільного закладу», засідання
проведено у формі тренінгу. Учасникам заходу були створені умови
для активного інтерактивного обміну досвідом роботи з питань професійної
компетентності педагогів, представлені нетрадиційні підходи до опрацювання
завдань у системі освітньої роботи з педагогами дошкільних закладів. Кожен
вихователь-методист мав можливість висловити свої професійні мрії з
цієї актуальної теми.
На засіданнях
референтних груп педагоги-дошкільники знайомилися із
сучасними педагогічними
здобутками, інноваційними технологіями навчання та виховання, з досвідом
роботи того чи іншого закладу дошкільної
освіти, що допомагало їм осмислити
власний досвід освітньої роботи, , підвищити свій інтелектуальний і
творчий потенціал, обрати і сформувати напрямок самоосвіти,
шляхи її здійснення.
Заслуговує
на увагу засідання референтних
груп музичних керівників , яке було проведено в ЗДО №21 «Використання
музичних ігор у навчально-виховному процесі ». Під час якого музичні керівники поділились досвідом роботи з використання
музичних ігор в освітньому процесі через використання сучасних
інформаційно-комунікаційних технологій.
Цікавими були засідання референтної групи
інструкторів з фізкультури
проведених на базі ЗДО №10, 26 з теми «Особливості організації різних
видів занять з фізкультури для
дітей дошкільного віку ».
Інструктори з фізичної культури Якимів
М.Л. та Голубчик Т.Б. розповіли колегам про використання інноваційних технологій під час проведення організації різних видів
занять з фізкультури для дітей дошкільного віку, поділились своїм досвідом у виготовленні і
використанні нестандартного спортивного обладнання.
Сучасне
життя дуже непередбачуване, але й цікаве своєю швидкозмінністю. Можливо, саме
тому складні економічні процеси приваблюють дошкільника. Одним
із завдань роботи кожного дошкільного закладу є формування азів
соціальної і фінансової грамотності дошкільників.
Саме темі: «Основи економічної
культури дошкільнят» було присвячене засідання референтних груп, яке
відбулося в Тернопільському закладі дошкільної освіти №18.
В ЗДО №16
відбулося засідання референтної
групи
вихователів старших груп «Використання
авторських математичних ігор З. Дьєнеша та Д. Кюїзенара у роботі з
дошкільниками». Вихователі
цього закладу поділилися досвідом роботи з використання
інноваційних методик Д.Кюїзенара та
З.Дьєнеша у роботі з дошкільниками .
В ході підготовки дитини до школи
важливе наступництво в роботі початкової школи та дитячого садка. З метою
забезпечення наступності між дошкільною і початковою ланками освіти в цьому
навчальному році створена інтегрована
форма роботи « Проблемне коло» з проблеми « Наступність у розвитку дитини на етапах
дошкільної освіти» для фахівців з
дошкільної та початкової освіти. Головними завданнями, якої є :
- інтеграція двох ланок освіти;
- усунення суперечок між запитами школи
і програмними можливостями закладів дошкільної освіти;
- удосконалення форм організації і
методів навчання;
- спрямування освітнього процесу на становлення особистості дитини.
В жовтні на базі Тернопільського
навчально-виховного комплексу «Школа –колегіум Патріарха Йосифа Сліпого»
відбулось перше засідання
проблемного столу вихователів дошкільних навчальних закладів
та вчителів початкових класів з теми: «Діагностика невдач у навчанні
першокласників».
В листопаді в Тернопільському
закладі дошкільної освіти № 12 відбувся
семінар-практикум в ІНТЕРАКТИВНІЙ ШКОЛІ вихователів
– методистів закладів дошкільної освіти та навчально-виховних комплексів
з теми «Застосування
елементів сучасних педагогічних технологій у роботі дошкільних навчальних закладів». Під час практичного блоку дорослі не тільки
спостерігали за діяльністю дітей, а ця діяльність була партнерська.
Досвід педагогів показав ефективність
використання і впровадження інноваційних технологів і методик у практику роботи
закладів дошкільної освіти. Адже, інноваційність –це здатність до оновлення,
відкритість новому, важлива ознака сучасної освіти. Педагог може виступати
автором, дослідником, користувачем і пропагандистом
нових педагогічних ідей, теорій і
технологій.
З метою становлення народно-традиційної
культури, здійснення екологічного виховання дошкільників, пропаганди
бережливого ставлення до природи, розвитку творчої ініціативи, формування
практичних умінь та навичок з виготовлення новорічних композицій, подарунків,
ялинкових прикрас в грудні проведено
виставку-конкурс новорічних
композицій на тему: «Замість ялинки- зимовий букет». В конкурсі взяли
участь ЗДО№ 1, 3, 9, 11,12, 26, 34, НВК№35.
З
метою створення привабливого оформлення вулиць міста Тернополя, створення
святкової атмосфери для мешканців та гостей міста в період новорічно -
різдвяних свят у грудні проведено міський конкурс «Феєрія новорічного міста» в
якому взяли участь ЗДО № 3,5, 38.
ЗДО
№ 17,21,33 взяли участь в конкурсі на кращий макет Різдвяної шопки «Різдвяне
диво», з метою відродження народних традицій, виховання поваги до культурно –
мистецької спадщини нації, залучення дітей до вивчення та пізнання різдвяних традицій за
допомогою засобів народного декоративно-прикладного мистецтва.
Протягом
навчального року постійно
здійснювалось консультування та надання
методичної допомоги вихователям-методистам, та іншим категоріям педагогічних
працівників.
.
Немає коментарів:
Дописати коментар