"Фолькльор у житті наймолодших."
Діти
опановують рідне мовлення, наслідуючи розмовне мовлення оточуючих. На сучасному
етапі розвитку суспільства в наше життя почала вливатися величезна кількість
запозичених термінів з іноземних мов,що загрожує мові, а значить і культурі.
Діти раннього віку, засвоюючи рідну мову,опановують найважливіші форму мовного
спілкування – усну мову. Тому проблема розвитку мови дітей засобами малих форм
фольклору має особливу значущість.
У повсякденному житті і в процесі роботи з
художньою літературою вихователі
постійно використовують малі фольклорні жанри: прислів’я, приказки,
примовляння, загадки, а також фразеологізми.
13 квітня
2016 року в ДНЗ №16 відбулось засідання методичного об'єднання вихователів
перших молодших груп дошкільних навчальних закладів м.Тернополя на тему « Фольклор у житті наймолодших».
Мета даного
заходу:сприяти підвищенню професійної компетентності педагогів щодо розвитку
мовлення дітей раннього віку засобами малих форм фольклору. Здійснювати комплексний підхід до реалізації завдань
мовного розвитку дітей засобами малих форм фольклору у різних сферах
життєдіяльності.
Перед
проведенням методично – теоретичного
блоку учасники оглянули
виставку методичного матеріалу та Великодньої
атрибутики. Наступним кроком була
проведена візуальна лекція
методистом ТКМЦНОІМ О.Ю. Погорєлко: «Розвиток зв'язного мовлення
наймолодших дошкільників засобами
фольклору». Вихователь – методист
ТДНЗ №16 Т.В. Навасардян поділилась з учасниками з власного
досвіду роботи на тему:
«Доцільність використання малих форм
фольклору у різних сферах
життєдіяльності».
Цікаво і
змістовно підготувала і провела
комплексне заняття «Великодні забавлянки» з дітьми першої молодшої групи вихователь Г.З. Потерайко . Під час
заняття дітей продовжували знайомити з
мовою, навколишнім світом через усну народну творчість, викликали інтерес до
потішок,забавлянок, пісеньок, закличок, пестушок та викликали
бажання їх розігрувати. На занятті
були створені умови для дітей , можливість через гру слів, звуків,
словосполучень, відчути специфіку рідної мови, характерну для неї
співзвучність, виразність, образність.
Діти закріпили уявлення, знання про величне християнське свято –
Великдень і народні традиції його святкування, про те, як люди готуються до
цього свята. Діти з великим бажанням наслідували дії дорослих під час спільної
діяльності , у них виникало почуття радості , емоційного задоволення через багатство
фольклорної спадщини.
З великим
враженням педагоги продовжили свою
роботу. Вихователь Г.З.Потерайко провела
із запрошеними гостями майстер –клас «Великодні витинанки», на якому було
показано вміння правильно вирізати витинанки та проявляти творчість у власній
діяльності.
В підсумково- рефлексійному блоці учасники обговорили переглянуте, обмінялися досвідом з
даної теми, висловили пропозиції щодо спільної роботи вихователів та батьків, щодо ефективного використання фольклору у
житті наймолодших. Під керівництвом О.Ю. Погорєлко вихователі обговорили та
виробили методичні рекомендації для
вихователів перших молодших груп по
покращенню роботи з розвитку мовлення дітей засобами фольклору.
Немає коментарів:
Дописати коментар