понеділок, 4 грудня 2017 р.

«Використання авторських математичних ігор З Дьєнеша та Д. Кьюізенера у роботі з дошкільниками».

22 листопада 2017 року в Тернопільському закладі дошкільної освіти №16 відбулося засідання референтної групи вихователів старших груп  дошкільних закладів та навчально – виховних комплексів м. Тернополя на тему «Використання авторських математичних ігор З Дьєнеша та Д. Кьюізенера у роботі з дошкільниками».
   Метою даного заходу було: сприяти підвищенню професійної компетентності педагогів щодо використання авторських математичних ігор З.Дьєнеша та Д.Кьюізенера у роботі з дошкільниками в освітньому процесі.
   Завідувач закладу Штекля О.А., привітала учасників референтної групи, побажала всім учасникам гарного настрою, цікавого перегляду.
   Методично – теоретичний блок розпочала методист ТКМЦНОІМ   Погорєлко О.Ю., яка виступила перед присутніми з візуальною лекцією на тему: «Інновації у формуванні логіко – математичних компетентностей у дітей».
    Вихователь – методист ТЗДО №16  Навасардян Т.В., запропонувала для запрошених гостей  відео презентацію на тему: «Інноваційна діяльність в ДНЗ №16.  Кольорові палички  Кьюізенера. Логічні блоки Дьєнеша».
    В основі практичного блоку було проведено  заняття по логіко – математичному розвитку з використанням авторських математичних ігор З.Дьєнеша та Д.Кьюізенера  «Подорож в Країну Логіки»,  вихователі Гріх Г.М., Демкович Л.В., а також проведена інтелектуальна гра «Склади фігуру» з використанням логічних завдань з геометричними фігурами ,  методистом ТКМЦНОІМ – Погорєлко О.Ю.,  вихователем – методистом ТЗДО №16 Навасардян Т.В.
    Під час обговорення вихователі відмітили актуальність і необхідність використання інноваційних технологій в освітньому процесі на заняттях по логіко – математичному розвитку, які розвивають логічне мислення дітей, вчать їх розмірковувати, успішно виконувати поставлені завдання, що в майбутньому полегшить дітям навчання в школі.
   За допомогою інноваційних ігрових вправ діти продемонстрували порядкову лічбу за допомогою кольорових паличок Кьюізенера, засвоїли матеріал про геометричні фігури за допомогою методики З. Дьєнеша, розрізняли та співвідносили геометричні фігури за чотирма властивостями: формою, кольором, величиною, товщиною. Ці завдання спонукали дітей обґрунтовувати правильність своїх дій, міркувань та відповідей.
   Отже, інноваційна діяльність по логіко-математичному розвитку сприяє розвитку особистості дошкільника,яка в майбутньому буде використовуватись в конструктивному перетворенні світу,в побудові нового технічного алгоритму життя.
    Методист ТКМЦ НОІМ  Погорєлко О.Ю. підвела підсумки роботи референтної групи та надала вихователям методичні рекомендації.
1)      Формувати сенсорно-пізнавальну, матема­тичну та логічну компетентності шляхом:

• застосування дидактичних ігор та вправ, завдань на формування у дітей операцій логічного та дивергентного мислення, використовуючи у практичній діяльності кольорові палички Кьюізенера та логічні блоки Дьєнеша;
• організації різноманітних дидактичних занять логіко-математичного спрямування, що за­безпечують мотивацію дітей до пізнання, спря­мовують їхні розумові зусилля, стимулюють роз­виток психічних процесів.
2) Використовувати індивідуально – диференційований підхід, як основу для формування змістового, дійового компонента логіко – математичного розвитку дошкільнят.
3) Проводити просвітницьку роботу з батька­ми для ознайомлення із сучасними перспектив­ними інноваційними технологіями в дошкільній освіті.






пʼятниця, 1 грудня 2017 р.

«Використання музичних ігор у навчально-виховному процесі».

15.11.2017р. в ТДНЗ №21 відбулося засідання референтних груп музичних керівників закладів дошкільної освіти   та навчально-виховних комплексів з теми: «Використання музичних ігор у навчально-виховному процесі».
   Метою  проведення заходу було: сприяти підвищенню  професійної   компетентності педагогів  щодо  використання музичних ігор в освітньому  процесі. Здійснювати   комплексний   підхід   музичних керівників до використання музичних ігор в освітньому  процесі через використання сучасних інформаційно-комунікаційних   технологій.
    Методист Тернопільського комунального методичного центру науково - освітніх інновацій та моніторингу  Погорєлко  Оксана Юріївна   ознайомила присутніх  з роботою  музичних керівників відповідно до вимог програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»,  щодо  ознайомлення дітей з елементарними музичними поняттями, найпростішими навичкам у   всіх видах музичної діяльності – слухання музики, співи, музично-ритмічні рухи, гра на дитячих музичних інструментах; щирості, природності і виразності виконання  музичних творів.
Музичним керівником   ДНЗ №21 Мельник Оксаною Миронівною  презентовано досвід роботи  з  теми : « Музичні ігри як засіб формування творчих здібностей дітей дошкільного віку».  У своєму виступі педагог відзначила, що   потрібно  вчити дітей ритмічно рухатись згідно з характером музики, її регістрами (високий -  низький), динамікою (тихо - голосно), усвідомлено змінювати рухи відповідно до змісту гри, виразно передавати характерні елементи музично-ігрових образів.
      Збагачення  знань  про обрядовість – духовну основу життя українського народу, виховувати глибокі почуття любові до пісні, дотепного українського слова, рідного краю, батьків, свого роду показали діти  старшої групи №1, вихователі  Мандзюк Л.І., Куленич Г.В., музичний керівник Максьо Г.М.  під час перегляду розваги «Овочеве весілля». Сприяти розвиткові творчих здібностей дітей, бажання берегти свою національну культуру, красу і неповторність весільного обряду, примножувати родинні традиції – мета, яку ставили перед собою педагоги.
І на закінчення засідання музичний керівник  Марак Л.М. провела вправу «Співочий калейдоскоп», під час якої педагоги пригадали весільні пісні рідного краю.
    Підбиваючи підсумки роботи засідання референтної  групи,  педагоги відзначили, що  необхідно розвивати творчу активність дітей у всіх доступних видах музичної діяльності: передачі характерних  образів в іграх та хороводах; використання  вивчених танцювальних рухів у нових, самостійно знайдених сполученнях; імпровізації маленьких пісень .














середа, 8 листопада 2017 р.

Основні зміни в Законі України "Про дошкільну освіту".



Разом із набранням чинності новим Законом України
 «Про освіту» відбулися зміни й у Законі України «Про 
дошкільну освіту».

Які основні зміни можна виокремити?
Зміни до Закону України «Про дошкільну освіту» 
визначені в Прикінцевих та перехідних положеннях
 Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 №2145-VIII.
  Потрібно  зауважити на таких основних нововведеннях:
·                       замінено словосполучення:
-     - «дошкільний навчальний заклад» на «заклад дошкільної
           освіти»
-    - «навчально-виховний процес» на «освітній процес»
·            посада керівника закладу дошкільної освіти — 
        «директор»
·           уточнено вікову періодизацію
·       доповнено форми здобуття дошкільної освіти
·       дітей приймають у заклад з одного року 
      (було з 2-х місяців)
·       комплектування груп відбувається лише за віковими 
ознаками (були ще сімейні та родинні)
·         річний план роботи закладу не погоджують з
          управління  освіти
·    режим роботи закладу не погоджують з органами 
управління освітою та охорони здоров’я.
П’ять статей викладено у нових редакціях:
13-ту — «Установчі документи суб'єктів освітньої діяльності
 у сфері дошкільної освіти»
20-ту — «Управління та громадське самоврядування закладу
 дошкільної освіти» (оновлені повноваження педагогічної ради)
21-шу — «Державний нагляд (контроль) у сфері дошкільної 
освіти»
22-гу — «Базовий компонент дошкільної освіти»
23-тю — «Освітня програма».





Щодо нагальних питань впровадження Закону України «Про освіту»

28 вересня 2017 року набрав чинності новий Закон України «Про освіту» від 5 вересня 2017 року № 2145-VIII (далі - Закон), що регулює суспільні відносини в процесі реалізації конституційного права людини на освіту, права та обов’язки фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у реалізації цього права, визначає компетенцію державних органів та органів місцевого самоврядування у сфері освіти, а також вносить суттєві зміни до цілої низки законів, у тому числі до Законів України «Про дошкільну освіту»«Про загальну середню освіту»«Про позашкільну освіту»«Про вищу освіту»


вівторок, 7 листопада 2017 р.

Засідання проблемного столу вихователів дошкільних навчальних закладів та вчителів початкових класів .


                                              Школа не повинна вносити різкого перелому в життя дитини.
Нехай, ставши учнем, дитина продовжує робити сьогодні те,
що робила вчора. Нехай нове з'являється в її житті поступово і
не збентежує лавиною переживань.
(В.О. Сухомлинський)


 Вступ до школи є важливим етапом у житті кожної дитини. Перед нею відкривається невідомий світ - цікавий, загадковий, непростий, який із собою несе радість і хвилювання, перші кроки шляхом життя.
Сучасна освіта має забезпечити комфортний вступ кожної дитини з дошкільного дитинства у світ навчання. При цьому навчання розуміється не тільки як формування у дитини знань умінь і навичок, а як основа всебічно розвиненої особистості дитини. У початковій школі дитина вперше стає суб'єктом соціальної діяльності, коли слід виконувати не тільки те, що хочеться, а й те, що треба, чого вимагає вчитель.
Тому в ході підготовки дитини до школи важливе наступництво в роботі початкової школи та дитячого садка.
   25  жовтня 2017року на базі  Тернопільського навчально-виховного комплексу «Школа –колегіум Патріарха Йосифа Сліпого»   відбулось засідання проблемного столу  вихователів  дошкільних навчальних закладів  та вчителів початкових класів з теми: «Діагностика невдач у навчанні першокласників».  Про особливості дошкільного етапу адаптаційного процесу першокласників розповіла  методист ТКМЦ  Погорєлко О.Ю. У рамках  засідання проблемного столу  Даценко Л.І., заступником директора з навчально-виховної роботи ТНВК ШК  презентовано досвід роботи  з питань забезпечення наступності в освітній  роботі з дітьми  старшого дошкільного  і дошкільного шкільного віку  як  запоруки  успіху дитини. Керівником шкільного методичного обєднання ТНВК ШК Рибак Г.М. проведено інтерактивну вправу «Хто ми?». Активну участь взяли всі учасники проблемного столу  в дискусії « Наступність чи природовідповідність?».
      Підбиваючи підсумки роботи , усі  педагоги відзначили ,що у школі створено сприятливе розвивальне, навчальне та культурно-просвітницьке середовище для забезпечення якісної організації навчально-виховного процесу, розвитку закладу.
  Засідання проблемного столу  вихователів  дошкільних навчальних закладів  та вчителів початкових класів було проведено на високому організаційному, науково-методичному рівнях. Захід носив навчальний та практичний характер.   
   Тільки за умови забезпечення тісних контактів між дошкільним закладом та школою, здійснення правильного контролю, використання різних його форм повністю залежить успіх вирішення проблеми підготовки дитини до школи.
 МЕТОДИЧНІ  РЕКОМЕНДАЦІЇ:
1.    Продовжити співпрацю між дошкільними  і загальноосвітніми навчальними закладами.
2.    Створювати комфортні  умови для успішної адаптації першокласників до школи; скороченню термінів дезадаптації шестирічних першокласників до шкільного навчання.
3.    Здійснювати психодіагностику готовності дошкільників до навчання.
4.    Проводити екскурсії , знайомство дітей зі  школою.
5.    Організовувати консультації з батьками, повідомлення щодо організації шкільного життя майбутніх учнів.
6.    Відстежувати  індивідуальний розвиток кожної дитини і створювати для неї найсприятливіші умови на основі варіативних режимів дня, що передбачає баланс різних видів діяльності і не допускає фізичного, психічного й інтелектуального перевантаження та сприяє загальному розвитку й оздоровленню дитини.
7.    Оновлювати організацію предметно-розвивального середовища для забезпечення різноманітної діяльності дітей; форми співпраці з батьками.











8.    Створювати ситуації успіху.

четвер, 2 листопада 2017 р.

«Особливості організації різних видів занять з фізкультури для дітей дошкільного віку»


 19 жовтня 2017 року у Тернопільському дошкільному навчальному закладі №10 відбулося засідання референтної групи інструкторів з фізичної культури дошкільних навчальних закладів та навчально-виховних комплексів   м.Тернополя  на тему: «Особливості організації різних видів занять з фізкультури для дітей дошкільного віку ».
        Метою даного заходу було: сприяти підвищенню фахового рівня, професійної компетентності педагогів щодо організації різних видів занять з фізкультури для дітей дошкільного віку.
    Завідувач закладу Шкварок Ж. Д. привітала учасників референтної групи , побажала всім учасникам гарного настрою, плідної співпраці.
      Методично-теоретичний блок розпочала методист ТКМЦНОІМ
Погорєлко О. Ю., яка виступила перед присутніми з візуальною лекцією  на тему: «Форми організації різних видів занять з фізкультури для дітей дошкільного віку».
     Вихователь-методист ТДНЗ №10 Олійник Л, Ц. ознайомила педагогів з особливостями блочно-тематичної організації  фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільному закладі.
    В рамках теоретично-практичного блоку, інструктор з фізкультури  ТДНЗ №10 Якимів М. Л. провела  спортивно-музичну розвагу з дітьми старшої групи №2: «Я військовим хочу стати, Україну захищати».
     Під час обговорення педагоги відмітили, що розвага була актуальною до нашого сьогодення. В той час, коли на території нашої країни ідуть бойові дії, гинуть люди, ми не можемо про це мовчати. Бо складовою системи національного виховання є військово-патріотичне, що передбачає вироблення високого ідеалу, служіння народові, готовності до героїчного подвигу в ім'я процвітання Української держави. Воно покликане формувати громадянина-патріота, виробляти у нього глибоке розуміння громадянського обов'язку, готовність у будь-який час стати на захист Батьківщини. А враховуючи, що розвага відбувалася з залученням батьків вихованців, то таке дійство залишить свій відбиток не тільки у дитячих сердечках, а й у всіх дорослих членів родини.
   Інструктори з фізичної культури були безпосередніми учасниками у проведені розваги: вони були групою підтримки для дитячих команд: «Калинка» та «Соняшник», а також грали гру : «Турботлива медсестра», де вони пригадали свої знання і навички з надання першої долікарської допомоги.
     Методист ТКМЦНОІМ Погорєлко О. Ю. підвела підсумки роботи референтної групи та надала інструкторам з фізичної культури методичні рекомендації:
Методичні рекомендації:
1. Створити розвивальне середовище, в якому гармонійно поєднуються всі складники з фізичного виховання. (Постійно).
2. При проведенні різних форм фізкультурно-оздоровчої роботи дотримуватись рекомендацій щодо їх тривалості, насиченості динамічним компонентом, враховувати  індивідуальні показники стану здоров’я, самопочуття дітей. (Постійно).
 3. Впроваджувати ефективні форми проведення інтерактивних фізкультурних свят та розваг, під час яких діти і їх батьки є активними учасниками дійства. (Постійно).
4. Спрямовувати  методичну діяльність на збереження, зміцнення і відновлення фізичного, психічного і духовного здоров’я дітей . (Постійно).

5.Забезпечувати належний рівень фізичної підготовленості  дітей дошкільного віку з фізичної культури. Виховувати стійкий інтерес до рухової активності.  (Постійно).               












вівторок, 3 жовтня 2017 р.

Семінар-тренінг «Викладання англійської мови в ДНЗ. Використання передових методик»


21 жовтня 2017 року Тренінговий Центр «Сертифіковані українські технології освіти»,
видавництво “Мандрівець” та
Управління освіти і науки Кам’янець-Подільської міської ради проводять у м. Кам’янець-Подільський
перший семінар-тренінг
«Викладання англійської мови у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах.
Використання передових методик».

Завантажити програму та умови участі programa-seminaru