Щодня дитина одержує нові знання про природу. Щоб опрацювати отриману інформацію, їй необхідно володіти певними вміннями та пізнавальними навичками. Тому сьогодні одним з актуальних завдань, що стоять перед педагогами, є вдосконалення роботи з пізнавального розвитку дошкільників про явища природи.
Уже з середнього дошкільного віку помітно підвищуються можливості пізнавальної діяльності, зростає пізнавальна активність дітей, яка може бути реалізована через пошуково-дослідницьку діяльність. Адже саме цей вид діяльності вдало поєднує чутливість і діяльність, які є основою розумового розвитку дошкільника.
У ході еколого-дослідницької та пошукової діяльності вихователь спільно з дітьми може досліджувати природне явище або об'єкт, змінювати умови їх існування, ситуації та засоби дослідження. Для дітей стає доступним те, що в об'єктивно існуючій природі не піддається спостереженню.
29 листопада 2018 року у Тернопільському закладі дошкільної освіти №5 відбулося засідання динамічних груп вихователів старших груп дошкільних закладів та навчально-виховних комплексів міста Тернополя на тему: «Експерементально-дослідницька діяльність дітей як технологія пізнавального розвитку».
Мета засідання сприяти підвищенню професійної компетентності педагогів щодо проведення експерементально-дослідницької діяльності з дош-кільниками в освітньому процесі.
В ході засідання динамічних груп педагоги мали змогу ознайомитися із методикою проведення пошуково-дослідницької діяльності, особливостями організації дослідницьких осередків у закладі як засобу пізнавальної активності дошкільників (вихователь-методист ЗДО №5 Пелех Н.Б.).
Учасники переглянули інтегроване бінарне заняття з освітньої лінії «Дитина в природному довкіллі» з дітьми старшої групи та учнями початкової школи на тему: «Кольоровий світ навколо» (вихователь ЗДО №5 Мартинюк В.М., вчитель початкових класів ТЗОШ №2 Угрин Г.З.), з метою обміну досвідом педагоги оглянули виставку «Город на підвіконні» (творча група вихователів ЗДО №5).
Методист Тернопільського комунального методичного центру науково-освітніх інновацій та моніторингу Погорєлко О.Ю. ознайомила педагогів із квест-технологією як інноваційною формою роботи з дошкільниками та заохотила до впровадження даної технології в освітньому процесі закладів дошкільної освіти.
Усі учасники засідання динамічних груп взяли активну участь у методичному квесті «Віднайди правильну відповідь та пройди далі».
За результатами засідання динамічних груп вихователям старших груп були надані методичні рекомендації щодо використання в освітній роботі експерементально-дослідницькї діяльності дітей дошкільного віку як технології їх пізнавального розвитку, а саме:
- спрямувати роботу з пізнавального розвитку відповідно до вимог програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»;
- в закладах дошкільної освіти створити куточки експериментування, в яких розмістити різноманітні матеріали та обладнання для дослідів, дидактичні ігри та посібники із залишкових та природних матеріалів для проведення індивідуальної роботи з дітьми;
- скеровувати технологію дитячого експериментування на інтеграцію з різними сферами діяльності дітей, використовуючи методи, які посилюють розвивальну функцію навчання;
- забезпечити багатогранне ознайомлення дітей з природою як найбільш високого ступеня їх активності та самодіяльності.
Немає коментарів:
Дописати коментар