понеділок, 19 березня 2018 р.

«Використання авторських математичних ігор З. Дьєнеша та Дж. Кюізенера у роботі з дошкільниками»



Для реалізації завдань, окреслених у Базовому компоненті дошкільної освіти й чинних програмах, вихователі  ЗДО№29  широко використовують інноваційні технології, цікаві нетрадиційні методики, адаптовані до використання в роботі з дітьми дошкільного віку. Усі ці методики ґрунтуються на використанні специфічного дидактичного матеріалу й авторських розвивальних ігор З. Дьєнеша та Дж. Кюізенера . Зазначені технології підвищують результативність освітньо-виховного процесу, підходять для роботи з дітьми впродовж дошкільного дитинства, зорієнтовані на індивідуальний підхід до дитини й забезпечують реалізацію освітніх завдань відповідно до вимог Державного стандарту.
15  березня 2018 р  в ЗДО № 29 відбулося засідання референтних груп  вихователів старших груп  закладів дошкільної освіти   та навчально-виховних комплексів м.Тернополя з  теми  «Використання авторських математичних ігор  З. Дьєнеша та Дж. Кюізенера у роботі з дошкільниками».
На засіданні методист ТКМЦ Погорєлко О.Ю.  звернула увагу учасників МО на важливість   підвищення    професійної  компетенції педагогів щодо  організацію різноманітних дидактичних занять логіко-математичного спрямування, що за­безпечують мотивацію дітей до пізнання, спря­мовують їхні розумові зусилля, стимулюють роз­виток психічних процесів, на  правильність добору дидактичного матеріалу, спеціальних розвивальних ігор, що передбачають практичну дію з кольоровими паличками  Дж. Кюізенера та логічними блоками З.Дьєнеша.
Наступним кроком була  відеопрезентація  «Використання авторських  математичних ігор З. Дьенеша і  Дж.Кюізенера у роботі  з дошкільниками»
Вихователь-методист закладу дошкільної освіти  №29   Мартинюк  О.Р на  інформаційному прес – центрі розповіла про вплив  дидактичних ігор та вправ, завдань на формування у дітей операцій логічного та дивергентного мислення, використовуючи у практичній діяльності кольорові палички Д.Кюізенера та логічні блоки З.Дьєнеша, познайомила присутніх  з  інноваціями у дошкільному
закладі та провела інтелектуальну  розминку  «Виклади фігуру тваринки ». Це дало змогу  вихователям самостійно повправлятись у роботі з паличкамит Кюізенера.
Під час практичного блоку, вихователь старшої групи  Гавриляк  Т.М., спеціаліст І категорії  провела заняття на тему: « Врятуємо  віртуальне місто « Кольорова  Матриця».
Мета заняття: сприяти підвищенню  професійної   компетентності педагогів  щодо  використання авторських математичних ігор З. Дьєнеша та Дж. Кюізенера у роботі з дошкільниками  в освітньому  процесі. Продовжувати вчити дітей оперувати цифрами,закріпити назви сенсорних еталонів: кольорів,  форм,  величин,  знання про геометричні фігури. Закріпити  поняття число,цифра. Лічити в межах десяти,  визначати кількісний склад числа в межах десяти, складати число з двох менших.
Під час обговорення присутні відмітили  творчий та креативний підхід до організації, оформлення та проведення заняття, схвалили роботу вихователів данної групи та колективу в цілому.
Під керівництвом методиста  Погорєлко О.Ю. вихователі обговорили та виробили рекомендації засідання  референтних груп вихователів старших груп.

Методичні рекомендації :
1. Спрямовувати  роботу з  логіко –математичного розвитку відповідно до вимог програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».(Постійно).
2) Формувати сенсорно-пізнавальну, матема­тичну та логічну компетентності шляхом:
• застосування дидактичних ігор та вправ, завдань на формування у дітей операцій логічного та дивергентного мислення, використовуючи у практичній діяльності кольорові палички Кюїзенера та логічні блоки Дьєнеша; (Постійно).
• організації різноманітних дидактичних занять логіко-математичного спрямування, що за­безпечують мотивацію дітей до пізнання, спря­мовують їхні розумові зусилля, стимулюють роз­виток психічних процесів; (Постійно).
• добору дидактичного матеріалу, спеціальних розвивальних ігор, що передбачають практичну дію з кольоровими паличками Кюїзенера та логічними блоками Дьєнеша. (Постійно).
3) Використовувати індивідуально – диференційований підхід, як основу для формування змістового, дійового компонента логіко – математичного розвитку дошкільнят. (Постійно).
4) Проводити просвітницьку роботу з батька­ми для ознайомлення із сучасними перспектив­ними інноваційними технологіями. (Постійно).












Немає коментарів:

Дописати коментар