середу, 11 березня 2020 р.

"Сучасні технології формування логіко-математичної компетентності в дітей дошкільного віку»


Розвиток дитини відбувається шляхом засвоєння досвіду, нагромадженого попередніми поколіннями. Людина не народжується з готовим логічним мисленням, з готовими знаннями про навколишню дійсність, про устрій світобудови тощо. Разом із тим, вона не відкриває ще раз ні логічних законів мислення, ні законів природи.
Працюючи із сучасними дошкільниками важливо постійно перебувати в творчих пошуках нових ідей. Готуючись до заняття вихователь намагається «підлаштувати» сюжет заняття так, щоб дітям було цікаво здобувати нові знання. Якщо раніше на заняття частим казковим героєм був Незнайко, то сучасні діти про нього навіть і не чули. Нам потрібно «йти в ногу з часом». Звідусіль ми чуємо про інноваційні технології, новітні методи – танграм, розвиваючі ігри Нікітіних, ТРВЗ,  «Чудеса на піску», «Казкові лабіринти гри» В.В.Воскобович,  пошуково-дослідна діяльність, Лічильні палички Кюізенера, логічні блоки Дьєенеша  і вони безумовно є цінними для розвитку дітей, вихователі однозначно їх використовують у роботі. Проте, досвід показує, що все нове із часом стає традицією.
Тут на допомогу вихователям приходить так звані ретро-інновації. Що ж це таке? Якщо вслухатись у слова ретро-інновації, то, на перший погляд, це 2 суперечливих слова – ретро – щось старе та інновація – щось нове. Ретро-інновація в логіко-математичному розвитку – це стара технологія на новий лад. Тобто, за основу беремо усім відомі ігри і осучаснюємо, видозмінюємо, вносимо елементи нових технологій та методик і отримуємо якісно нову форму чи метод роботи.
Під час засідання динамічної групи педагогів закладів дошкільної освіти та навчально-виховних комплексів 5 березня 2020 р. на базі Тернопільського закладу дошкільної освіти  №3  розглядали тему: «Сучасні технології формування логіко-математичної  компетентності в дітей дошкільного віку»
Присутніх привітала керівник закладу Довбенко Ольга Володимирівна.   
Погорєлко О.Ю., методист ТКМЦ  продемонструвала презентацію та розповіла педагогам про актуалізацію розумової діяльності дітей дошкільного віку, що сприяло підвищення професійної компетентності педагогів.
Свистун Н.А., вихователь-методист ЗДО №3, підготувала та провела із учасниками засідання консультацію «Ретро-інновації в контексті формування логіко-математичної компетентності дітей дошкільного віку». У своїй консультації Наталія Андріївна зауважила, що освіта, як і діти розвивається стрімко. Всі інноваційні технології стають традиційними і перед вихователями поставлене завдання – вдосконалювати та осучаснювати технології логіко-математичного розвитку. Тому на цьому етапі розвитку освіти цінними є ретро-інновації, які покликані забезпечити пізванальний інтерес сучасних дошкільників за допомогою давно відомих технологій, використаних у нових умовах.
Під час  засідання учасники динамічної групи мали змогу переглянути заняття, яке провела вихователь старшої групи №2 Клюкас О.О. «Одного разу у вулику». Усі діти були активними учасниками пригоди – бджолами, які мали важливе завдання – відшукати залишки меду у вулику.  У вирі пригод діти виконували цікаві завдання із використанням ретро-інновацій. Це «Мовчазний орієнтир»,  під час виконання якого бджоли-розвідники за дотиком педагога  йшли по доріжці і змогли відшукати карту, на якій були відмітки із місцями, де захований мед. «Бджоли» також провели «Майстер-клас для малят»,  у якому допомогли маленьким бджілкам  вивчити дорогу від квітучої галявини до вулика, а робили вони це за допомогою кінезіологічних вправ, спрямованих на синхронізацію рухів обох рук. Не менш цікавими були наступні завдання – «Числова рулетка», за основу якої взято азартну гру рулетку та американську гру «Бінго»; «Чарівні фігури», де діти змогли оживити фігуру в процесі пошково-дослідної діяльності; «Впіймай бджолу» - гра, що є аналогом «Морському бою» і звичайно не варто залишати поза увагою бджолиний денс – ритмічну гімнастику із палицями.
Після перегляду заняття, Свистун Н.А., вихователь-методист ЗДО №3 та Погорелко О.Ю., методист ТКМЦ , провели вправи для розвитку логічного мислення з учасниками динамічної групи «Ретро-інновації в ділі». Вихователі мали змогу попрацювати із ще одним варіантом гри «Морський бій» - це «Комашиний бум», де педагоги за кодами складали зображення комах. Як варіант ретро-інновацій педагогам була запропонована робота із зіп-пакетами з гелевим наповненням, де за вказівками вихователя-методиста виконувались завдання кінезіологічного спрямування.   Також педагоги мали змогу спробувати технологію тімбілдингу у процесі якої спільно будували цифрову вежу – будинок для комах. І в останньому завданні вихователі змогли відчути себе героями казки, які потрапили у фантастичну країну Сенсорику і досліджували її.
Учасники заходу обговорили та прийняли методичні рекомендації:
1.Спрямовувати роботу з логіко-математичного розвитку відповідно до вимог  програми дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».
2.Створити розвивальне середовище для інтелектуальної або пізнавальної діяльності дітей.
3.Формувати сенсорно-пізнавальну ,математичну та логічну компетентності шляхом :
-застосування дидактичних ігор та вправ ,завдань на формування у дітей операцій логічного та дивергентного мислення .(Постійно)
-організації різноманітних дидактичних занять з логіко-математичного спрямування , що забезпечують мотивацію дітей до пізнання , спрямовують їхні розумові зусилля , стимулюють розвиток психічних процесів .(Постійно)
4.Використовувати індивідуально-диференційований підхід , як основу для формування змістового , дійового компонента логіко-математичного розвитку дошкільнят.(Постійно)
5.Проводити  просвітницьку роботу з батьками для ознайомлення із сучасними  перспективними інноваційними технологіями (Постійно).


  


















Немає коментарів:

Дописати коментар