Дорослі рідко серйозно сприймають дитяче
малювання, вважаючи його звичним способом розважити дитину. Однак психологи
довели, що зображувальна діяльність посідає важливе місце у гармонійному розвитку
дошкільника. Одним із видів малювання з дітьми раннього віку є використання
нетрадиційних технік, залучення до яких викликає у малят безліч
позитивних емоцій, відкриває можливості використовувати добре знайомі їм
предмети в якості художніх матеріалів. Незвичні техніки зацікавлюють, сприяють
розвитку творчості у всіх дошкільників, без винятку.
З
метою сприяння підвищення професійної компетентності педагогів 26 лютого 2020 року у Тернопільському закладі
дошкільної освіти №31 пройшло засідання динамічної групи вихователів І молодших
груп на тему: «Розвиток творчих здібностей дітей раннього віку нетрадиційними
техніками малювання».
Вихователь – методист ТЗДО №31 Ляшко
Н.І. запропонувала колегам презентацію «Різноманітність нетрадиційних технік малювання», під час якої педагоги
мали можливість ознайомитись з техніками доцільними для використання у роботі з
дітьми.
Методист
Тернопільського комунального методичного центру науково-освітніх інновацій та
моніторингу Погорєлко О.Ю. детально розкрила тему
«Ниткографія – нетрадиційна техніка малювання для дітей».
В ході засідання динамічної групи було переглянуто заняття - розвагу у І
молодшій групі №1 «Зимові забавлянки зайченят» яке підготували і провели
вихователі Сеник С.І., Люлька Л.М.
Оформлення залу зимовими
декораціями, вдало підібраний музичний супровід сприяли емоційному забарвленню
заняття. Малята - зайченята допомагали Сніговичкові
та його друзям відшукати ґудзики, виконували цікаві завдання, під час яких
вправлялись у розвитку дрібної моторики рук та координації рухів. Учасники
засідання могли побачити малювання дитячими «сосками – пустушками», зім’ятим
папером на вертикальній поверхні - натягнутій на ніжках столів харчовій плівці.
До майстер-класу «Намалюй
і розфарбуй» (малюємо з допомогою кисті руки) долучились усі учасники заходу.
Практичний психолог ТЗДО №31 Боб’як Т.М. поділилась інформацією «Про що
говорить дитячий малюнок», яка була корисною вихователям для аналізування
дитячих робіт дошкільнят. Тетяна Миколаївна провела
з педагогами ряд цікавих пізнавальних тестів.
У ході підсумково-рефлексійного блоку методист
ТКМЦ Погорєлко О.Ю. узагальнила підсумки заходу та надала
методичні рекомендації щодо використання нетрадиційних технік малювання у
роботі з дітьми раннього віку:
1.
Спрямовувати роботу педагогів щодо розвитку творчих
здібностей дітей раннього
віку засобами нетрадиційних технік зображувальної діяльності
відповідно до вимог програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське
дошкілля». (Постійно).
2.
Ознайомити дітей з різноманітними техніками і матеріалами нетрадиційних
технік зображувальної діяльності та навчити використовувати їх як засоби
образотворчості. (Постійно).
3. Не
обмежувати дітей у виборі кольору, матеріалу, дати можливість самовиражатися,
не переривати процес творчого пошуку, сприяти реалізації творчого задуму. (Постійно).
4.
Демонструвати всі можливі варіанти виконання завдання у доступній для дітей
формі. (Постійно).
Немає коментарів:
Дописати коментар