вівторок, 10 березня 2020 р.

«Розвиток творчих здібностей дітей раннього віку нетрадиційними техніками малювання»


     Дорослі рідко серйозно сприймають дитяче малювання, вважаючи його звичним способом розважити дитину. Однак психологи довели, що зображувальна діяльність посідає важливе місце у гармонійному розвитку дошкільника. Одним із видів малювання з дітьми раннього віку є використання нетрадиційних технік, залучення до яких викликає у малят безліч позитивних емоцій, відкриває можливості використовувати добре знайомі їм предмети в якості художніх матеріалів. Незвичні техніки зацікавлюють, сприяють розвитку творчості у всіх дошкільників, без винятку. 
       З метою сприяння   підвищення  професійної     компетентності педагогів  26 лютого 2020 року у Тернопільському закладі дошкільної освіти №31 пройшло засідання динамічної групи вихователів І молодших груп на тему: «Розвиток творчих здібностей дітей раннього віку нетрадиційними техніками малювання».
           Вихователь – методист ТЗДО №31 Ляшко Н.І. запропонувала колегам  презентацію «Різноманітність нетрадиційних технік малювання», під час якої педагоги мали можливість ознайомитись з техніками доцільними для використання у роботі з дітьми.
           Методист Тернопільського комунального методичного центру науково-освітніх інновацій та моніторингу  Погорєлко О.Ю.  детально розкрила тему «Ниткографія – нетрадиційна техніка малювання для дітей».
           В ході засідання динамічної групи  було переглянуто заняття - розвагу у І молодшій групі №1 «Зимові забавлянки зайченят»  яке підготували і провели вихователі  Сеник С.І., Люлька Л.М.    Оформлення залу зимовими декораціями, вдало підібраний музичний супровід сприяли емоційному забарвленню заняття. Малята - зайченята допомагали Сніговичкові та його друзям відшукати ґудзики, виконували цікаві завдання, під час яких вправлялись у розвитку дрібної моторики рук та координації рухів. Учасники засідання могли побачити малювання дитячими «сосками – пустушками», зім’ятим папером на вертикальній поверхні - натягнутій на ніжках столів харчовій плівці. До майстер-класу «Намалюй і розфарбуй» (малюємо з допомогою кисті руки) долучились усі учасники заходу. Практичний психолог ТЗДО №31 Боб’як Т.М. поділилась інформацією «Про що говорить дитячий малюнок», яка була корисною вихователям для аналізування дитячих робіт дошкільнят. Тетяна Миколаївна  провела з педагогами ряд цікавих пізнавальних тестів.
  У ході  підсумково-рефлексійного блоку методист ТКМЦ  Погорєлко О.Ю. узагальнила підсумки заходу  та надала методичні рекомендації щодо використання нетрадиційних технік малювання у роботі з дітьми раннього віку:
1.                  Спрямовувати   роботу педагогів щодо розвитку творчих здібностей   дітей раннього віку   засобами нетрадиційних технік зображувальної діяльності відповідно до вимог програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля». (Постійно).
2. Ознайомити дітей з різноманітними техніками і матеріалами нетрадиційних технік зображувальної діяльності та навчити використовувати їх як засоби образотворчості. (Постійно).
3. Не обмежувати дітей у виборі кольору, матеріалу, дати можливість самовиражатися, не переривати процес творчого пошуку, сприяти реалізації творчого задуму. (Постійно).
4. Демонструвати всі можливі варіанти виконання завдання у доступній для дітей формі. (Постійно).











Немає коментарів:

Дописати коментар