Онлайн-засідання
динамічної групи вихователів перших молодших груп дошкільних закладів відбулося
20 грудня 2023 року на освітній платформі Google Meet та було приурочене темі:
"Розвиток дрібної моторики рук як ефективний засіб розвитку мовлення
дітей".
Метою
цього заходу було висвітлення важливості розвитку дрібної моторики рук у дітей
та обговорення зв'язку між цим процесом та розвитком мовлення. Учасники
ознайомилися із науковими аспектами важливості цього розвитку, вказуючи, що він
не визначається лише фізичними аспектами, але також впливає на когнітивний
розвиток і є важливим для загального успіху у навчанні.
Під час
заходу учасники отримали можливість вивчити інтерактивні методи та вправи для
стимулювання дрібної моторики рук та її впливу на мовлення дітей. Було
проведено демонстрації ігор та вправ для розвитку дрібної моторики рук,
включаючи техніки роботи з різними матеріалами, які сприяють координації рухів
та загальному розвитку моторики.
Учасники здобули практичні навички та знання, які можуть використовувати в повсякденному житті для поліпшення розвитку своїх вихованців.
Методичні рекомендації:
1.Сприяти розвитку мовлення дітей раннього віку засобами пальчикових ігор відповідно до вимог
Базового компонента дошкільної
освіти та програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське
дошкілля».
2. Розучування
пальчикових ігор з малюками проводити індивідуально або невеличкими підгрупами,
протягом кількох хвилин двічі – тричі на день.
3. Перед початком пальчикової гри обговоріть з
дітьми її зміст, одразу при цьому відпрацювавши необхідні жести, комбінації
пальців, рухи. «Познайомте» дітей з персонажем, аби вони ліпше зрозуміли
потішку та зміст рухів до неї.
4. Усі
вправи та ігри спочатку показуйте й виконуйте в повільному темпі, щоб усі діти
мали змогу зорієнтуватися, запам'ятати текст. Важливо, щоб зміна показу
відповідала тексту, який ви озвучуєте.
5. Рухайтеся «від простого до складного»,
поступово збільшуючи кількість жестів у грі, ускладнюючи коментар до тексту.
6. Не ставте перед дітьми декілька
складних завдань одразу — скажімо, показувати рухи, одночасно вимовляючи текст.
7. Виконуйте вправу разом з дітьми,
демонструючи при цьому власну зацікавленість грою.
8. Читайте текст виразно, відповідно до
його змісту — то тихіше, то голосніше, то швидше, то повільніше, зупиняючись у
певних місцях.
9. Поступово розучіть текст напам'ять,
нехай діти вимовляють його цілком, співвідносячи слова з рухами.
10. Розучивши дві або три вправи, поступово
замінюйте їх новими.
Немає коментарів:
Дописати коментар