Під
поняттям логіко-математичного розвитку ми розуміємо якісні зміни в пізнавальній
діяльності дитини, що відбуваються внаслідок розвитку математичних умінь і
пов’язаних з ними логічних операцій. Логіко-математична компетентність
передбачає вміння дитини самостійно здійснювати(в межах вікового періоду):
класифікацію геометричних фігур; впорядкування за величиною, масою, об’ємом,
розташуванням в просторі й часі; обчислення та вимірювання кількості, відстані,
довжини, ширини, висоти, об’єму, маси, часу.
Розвивальне
математичне середовище у ЗДО стимулює пізнавальну, рухову і іншу активність
дітей і сприяє формуванню та розвитку логіко-математичної компетентності кожної
дитини в цілому. Організація розвивального середовища має забезпечувати дитині
відчуття психологічної захищеності, допомагати розвитку у дошкільнят творчих
здібностей та самостійності. Отже, розвиток
дитини залежить від того, як її виховують, як організовано її виховання, де і в
якому оточенні вона зростає. Завдяки правильно організованому розвивальному
математичному середовищу вихователь може розв’язати конкретні освітні завданні,
які були висвітлені у програмі, розвивати допитливість, творчість,
комунікативні здібності та ін.
Під
час засідання динамічної групи педагогів закладів дошкільної освіти та навчально-виховних
комплексів 22 січня 2020р.на базі Тернопільського
дошкільного навчального закладу №9 розглядали тему: «Сучасні технології
формування логіко-математичної
компетентності в дітей дошкільного віку»
Присутніх
привітала керівник закладу Слонецька Світлана Зенонівна , і запропонувала
оглянути виставку різноманітних видів ігор та методичного матеріалу.
Погорє лко
О.Ю., методист ТКМЦ розповіла педагогам
про логіко-математичні ігри, як засіб формування мислення старших дошкільників.
Тимчій
О.О., вихователь-методист ТДН №9, підготувала та провела із учасниками
засідання консультацію «Створення розвивального предметно-ігрового середовища
для формування логіко-математичного розвитку».
Під
час засідання учасники динамічної групи
мали змогу переглянути заняття : «Пошуки Аліси в Країні Чудес». На занятті діти
отримали лист від Аліси, яка просила у дітей допомоги , щоб вони визволили її
від Червоної королеви.
Щоб
визволити Алісу , дітям потрібно було виконати різні завдання від Червоної
королеви. Діти використовували логіку, круги Луллія, роботу з коректурними
таблицями, квадрати Воскобовича , палички
Кюізенера ,конструктор ЛЕГО.
Після
перегляду заняття, Тимчій О.О., вихователь-методист ТДНЗ №9 та Погорелко О.Ю.,
методист ТКМЦ , провели розумні ігри на розвиток логічного мислення з
учасниками динамічної групи.
Учасники заходу
обговорили та прийняли методичні рекомендації:
1.Спрямовувати
роботу з логіко-математичного розвитку відповідно до вимог програми дитини дошкільного віку «Українське
дошкілля».
2.Створити
розвивальне середовище для інтелектуальної або пізнавальної діяльності дітей.
3.Формувати
сенсорно-пізнавальну ,математичну та логічну компетентності шляхом :
-застосування
дидактичних ігор та вправ ,завдань на формування у дітей операцій логічного та
дивергентного мислення .(Постійно)
-організації
різноманітних дидактичних занять з логіко-математичного спрямування , що
забезпечують мотивацію дітей до пізнання , спрямовують їхні розумові зусилля ,
стимулюють розвиток психічних процесів .(Постійно)
4.Використовувати
індивідуально-диференційований підхід , як основу для формування змістового ,
дійового компонента логіко-математичного розвитку дошкільнят.(Постійно)
5.Проводити просвітницьку роботу з батьками для
ознайомлення із сучасними перспективними
інноваційними технологіями.
Немає коментарів:
Дописати коментар