четвер, 12 квітня 2018 р.

Народна казка як засіб морального виховання дітей молодшого дошкільного віку


Казка – це глибока і мудра книга життя.
     Казка – найпопулярніший вид усної творчості серед дітей. З нею пов’язане життя кожного із нас. Ми захоплюємося мужністю, умілістю її героїв, сумуємо і хвилюємося разом з ними. Народна казка  захоплює й полонить серця не лише дітей, а й дорослих. Найбільша цінність казки звичайно в її моралі. А мораль казки – це головна думка, це те, на що націлює вона маленького слухача, які моральні цінності закладає в його душі. Такі поняття як чесність, доброта, людяність, яскраво представлені в образах героїв, закріплюються в реальному житті і взаєминах з близькими людьми, перетворюючись в моральні еталони, якими регулюються бажання і вчинки дитини. Казка є  джерелом народної мудрості,  осуджуючи зло і несправедливість, вона викликає у дитини співчуття до скривджених героїв і тим самим сприяє формуванню громадянськості. ЇЇ  справедливо можна вважати одним з важливих виховних засобів. 

  29 березня 2018 р    на базі Тернопільського закладу дошкільної освіти №15   відбулось засідання референтної групи вихователів   II молодших груп закладів дошкільної освіти та навчально-виховних комплексів міста Тернополя на тему: " Народна казка як засіб морального виховання дітей молодшого  дошкільного віку".

         Засідання  відбулося  під керівництвом Погорєлко О.Ю. - методиста Тернопільського комунального методичного центру науково-освітніх інновацій та моніторингу.
   Метою даного заходу було:   сприяння підвищенню фахового рівня,    професійної   компетентності педагогів шляхом  використання в освітньому процесі різних форм роботи з народною казкою як дієвим  засобом  морального виховання дітей молодшого  дошкільного віку.
  Зі словам привітання виступила завідувачка ТЗДО №15 Вахрів Г.М.    
  Погорєлко О.Ю., методист ТКМЦНОІМ, ознайомила з планом проведення засідання та виступила  перед педагогами з  доповіддю: «Казка як ефективний засіб виховання і навчання дітей молодшого  дошкільного віку».    Методично-теоретичний блок продовжила вихователь-методист ТЗДО №15 Тарчинська М.Й. – «Роль дитячої казки у вихованні моральних цінностей дітей дошкільного віку».
  У практичному блоці було запропоновано перегляд   інсценізації казки : «Веселі походеньки відомого артиста», яку підготували вихователь  Зола Г.І., музкерівник Довгаль Н.Г.                   
  Учасники  засідання референтної групи мали можливість переглянути  виставку  різних видів дитячих театрів   «Казковий світ дитячих фантазій».
  Методист ТКМЦ Погорєлко О.Ю та вихователь Росінець Г.З.   з метою актуалізувати знання педагогів з даної теми, провели інтерактивні вправи з  учасниками референтної групи: «Допиши казку», «Продовж фразу», «Чарівний мішечок».  Всі учасники були активні, показали високий професійний рівень, поділились враженнями та досвідом, отримали масу позитивних емоцій.
           Під час обговорення присутніми була надана висока оцінка роботі вихователів, музичного керівника Довгаль Н.Г., які приклали максимум зусиль, щоб учасники референтної  групи  поринули у світ казки.
Під керівництвом Погорєлко О.Ю. вихователі обговорили та виробили рекомендації методичного об’єднання для вихователів II молодших груп.
               Методичні рекомендації:
 1. Спрямовувати  роботу з використання народної  казки як засобу  морального виховання дітей молодшого  дошкільного віку відповідно до вимог програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля». (Постійно)                 2. Прищеплювати дітям дошкільного віку  любов до народної казки.  (Постійно).                                                                                                         
3. Використовуючи на заняттях народні казки, подбати про те,щоб дитина була не тільки пасивним слухачем, але і активним оповідачем. (Постійно)                                                        
  4. Розвивати, активізувати мовлення дітей  як на  заняттях,  так і в повсякденному житті, використовуючи народну казку. (Постійно)                         5.  Залучати до співпраці батьків. (Постійно)










Немає коментарів:

Дописати коментар