четвер, 12 квітня 2018 р.

Використання інноваційних технологій розвитку мовленнєвої компетентності дошкільників.


На сучасному етапі у дошкільній педагогіці відбувається низка оновлюючих процесів: оновлення, збагачення змісту освіти; запровадження новітніх підходів до організації роботи з дітьми; запровадження інновацій різного рівня. Оптимізація педагогічного процесу стосується і мовленнєвого розвитку дітей.
У сфері навчання мови і мовлення існують певні інновації, які прямо чи опосередковано впливають на ефективність педагогічного впливу та становлення мовної особистості.
Існує низка інноваційних підходів, методів, технологій, які тією чи іншою мірою стосуються мовленнєвого розвитку дитини.
  28.03.2018 року в ТЗДО №31 на засіданні інтерактивної школи  вихователів-методистів закладів дошкільної освіти та навчально- виховних комплексів  розглядали проблему: «Використання інноваційних технологій розвитку мовленнєвої компетентності дошкільників».
     Метою заходу було:  підвищити професійну компетентність педагогів  щодо впровадження інноваційних технологій з  розвитку мовлення в практику роботи дошкільних закладів.  Девізом заходу взято вислів Сократа: 
«Заговори,щоб я тебе побачив". Як відмітила Погорєлко О.Ю.,  методист ТКМЦНОІМ, оптимізувати навчальний процес, підвищити його ефективність вже неможливо, користуючись лише традиційними, а інколи (відверто кажучи) застарілими методами та прийомами виховання і навчання дошкільників. У своїй презентації «Використання інноваційних педагогічних  технологій для покращення комунікативно-мовленнєвого розвитку дошкільників» Оксана Юріївна зупинилась на ефективних, сучасних інноваціях в активізації мовлення дошкільників.
      У практичному блоці вихователем-методистом ТДНЗ №31 Ляшко Н.І. у презентації «Активізація мовленнєвої діяльності дошкільників засобами інноваційних технологій» були висвітлені види роботи, що використовуються педагогами закладу.  Бліц-інформація: «Технології наочного моделювання у  розвитку    мовлення дошкільників» поєднувалась з  практичними завданнями для учасників інтерактивної школи . Педагоги з інтересом  долучились до складання описових  розповідей за опорними схемами; придумування скоромовок, загадок за мнемо таблицями, піктограмами, асоціативними картами; визначення завдань ТРВЗ (кільця Луллія). Вихователь Калиняк Л.І.  поділилась своїми напрацюваннями з використання інноваційних технологій з розвитку мовлення дошкільників у фрагменті заняття «Птахи на крилах весну принесли» (середня група №1). Про використання творчої літературної спадщини В.Сухомлинського розповіла Ляшко Н.І. та залучила присутніх до визначення назв казок автора з допомогою мнемо таблиць. Учасники заходу переглянули фрагмент заняття у середній групі №2 (вихователь Люлька Л.М.) з використанням творів В.Сухомлинського та елементів інновацій.
          Наступним етапом інтерактивної школи було ознайомлення з казками за картками Проппа. Вихователі-методисти запропонували свої варіанти казок, складених за даною методикою.
         Хвилинкою - розминкою – психологічними тестами «Пізнай себе», з легкою ноткою гумору учасники зазирнули у підсвідоме, змогли трошки розслабитись перед наступним етапом семінару.
     Для педагогів були створені умови для інтерактивного обміну досвідом під час коучингу «Мовленнєва компетентність – активізовуємо роботу», який провели Погорєлко О.Ю. Та Ляшко Н.І. . Спонукати педагогів до пошуку ефективних засобів, умов, необхідних для формування мовленнєвої компетентності дошкільників. Розширювати уявлення про розмаїття напрямів діяльності з мовленнєвого розвитку дітей. Розвивати творчий потенціал,  комунікативні здібності, навички взаємо­дії – такою була мета коучингу.
      Педагоги з зацікавленістю  знаходили шляхи розв’язання проблем мовленнєвого розвитку дітей під час вправ «Ребус», «Пазли», «Колесо балансу», «Абетки форм роботи з педагогами», «Римування». Активно долучились до рухливої гри «Потяг» з інтелектуальними мовленнєвими навантаженнями.
     Для визначення  готовності до впроваджень інновацій вихователі- методисти  виконали  завдання тесту самодіагностики «Інноваційний потенціал педагога», та були задоволені отриманими результатами. 
     Ляшко Н.І., вихователь-методист ТДНЗ№31 запропонувала скласти план дій для реалізації завдань мовленнєвого розвитку дошкільників індивідуально, орієнтуючись на особливості своїх вихованців, наявні умови і перспективи та щодня втілювати  його в освітній процес. Педагоги зосереджено працювали та обмінялись ідеями.
     Погорєлко О.Ю.,  методистом  ТКМЦНОІМ, підвела підсумок коучингу, прочитавши притчу «Сім дверей»,   мораль якої зводиться до того, що нам слід виважено обирати методи, прийоми, інноваційні технології в кожному конкретному випадку, відповідно до умов і  потреб та обов’язково впроваджувати їх в освітній процес.
    У підсумково – аналітичному блоці семінару під час вправи-рефлексії «В очікуванні свята” педагоги висловили свої  враження від семінару, проаналізували проведене засідання інтерактивної школи, ухвалили методичні рекомендації та дійшли до спільного висновку про важливість використання інноваційних технологій  у розвитку мовленнєвої компетентності дошкільників.










Немає коментарів:

Дописати коментар