понеділок, 16 березня 2020 р.

«Театрально – ігрова діяльність як засіб розвитку творчої активності дошкільників


З метою сприяння підвищення  професійної  компетентності педагогів  03.03. 2020 року у Тернопільському закладі дошкільної освіти №38 пройшло засідання динамічної групи вихователів ІI молодших груп на тему: «Театрально – ігрова діяльність як засіб розвитку творчої активності дошкільників». Завідувач закладу Орляк О.М. та вихователі Черна М.М., Долішна Т.В. привітали гостей і побажали гарного настрою, злагодженої та ефективної співпраці в команді однодумців над розв’язанням творчих завдань.                                                                             
Вихователь – методист ЗДО №38 Турецька Г.А. запропонувала для опрацювання  колегам  презентацію з даної теми, під час якої педагоги мали можливість ознайомитись із завданнями, принципами, основними  формами  організації  театрально  - ігрової діяльності  дошкільнят, видами театрів, які підвищують ефективність реалізації освітньо – виховних завдань  та специфікою організації театрально  - ігрової діяльності   за  віковим  цензом відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіти  та програми розвитку  дитини  дошкільного віку  «Українське  дошкілля».
Методист Тернопільського комунального методичного центру науково-освітніх інновацій та моніторингу Погорєлко О.Ю. провела  міні  лекцію на тему «Формування творчої особистості дошкільника під час театрально- ігрової діяльності».                        
В ході засідання динамічної групи  було переглянуто  індивідуально – групове заняття  у ІІ молодшій групі №1 «Пальчики мишенят в казковій рукавичці» яке підготувала і провела вихователь Яремчук М.І., заняття з елементами іграшкового театру, пальчикового театру « Білочка в гості звірят запросила», яке підготувала і провела вихователь Сокур О.О. та авторську інсценівку  музкерівника закладу Василюк С.М. за мотивами твору                         Л. Українки «Біда  навчить». Оформлення  музичної зали  відповідними декораціями, вдало підібраний музичний супровід, костюми дітей, підібрані дидактичні посібники створювали позитивне емоційне тло для сприймання запропонованих форм організації тетрально – ігрової діяльності вихованців у дошкільному закладі, сприяли збагаченню емоціями усіх учасників заходу.
Педагоги показали свою роботу із розвитку артикуляційного апарату, діалогічного, монологічного мовлення  вихованців, залучали дітей до розігрування епізодів із художніх творів, сценок, до виконання вправ із пальчиками. Використані прийоми: показ, наслідування, жести, міміка, пояснення, розповідь схвалення, похвала, роз’яснення, заохочення, малих фольклорних жанрів сприяли формуванню вмінь дітей передавати зміст твору за допомогою голосу, рухів, міміки.  Вихователі залучали дітей виконувати рухливі вправи, підтримувати своїх однолітків під час інсценівки, маніпулювати долонями, ляльками.
У практичній частині  роботи із учасниками заходу – вихователями II молодших груп,  метою  було:
§  розширити знання про особливості організації театральної діяльності з дітьми дошкільного віку;
§  стимулювати  творчий потенціал, ініціативність;
§  розвивати здатність до самоаналізу, театрально-акторську творчість, впевненість у собі ,артистизм, професійну майстерність вихователів;
§  формувати вміння злагоджено та ефективно працювати над розв'язанням творчих завдань були проведено :
Вихователь – методист Турецька Г.А. провела вправа-розминку «Прогноз погоди» під час якої  вдалося створити атмосферу довіри, зняття напруженості у запрошених.
Зворотній майстер-клас із проведення психогімнастики з «дітьми дошкільного віку» «Театр масок» провела Вихователь Мороз З.В. Вона дала можливість учасникам висловитися на адресу колег по групі, виражаючи себе через асоціативні уявлення із героями різних казок. «Театр масок» був продемонстрований на екрані плазмового телевізора.
У вправі «Загубилася людина» (описати людину і віднайти за описом) реалізовано завдання сформувати позитивне ставлення до себе та інших.
Під час проведення вправи «Передача почуттів» учасникам  було запропоновано передати  свій стан за допомогою міміки і жестів, розуміти поведінку інших та власну, її наслідки. Робота в групах була цікавою та емоційно позитивною. У ході виконання завдань вправи «Розповім тобі казку» учасники під час читання казки не використовували міміку й жести, а передавали потрібні емоції голосом.
Вправа-інсценізація «Професійна режисура» дала можливість кожній групі  учасників обговорити мізансцену, розподілити ролі та обіграти сюжет. Для створення сценічного образу кожній команді було запропоновано «театральну скриню» з  «аксесуарами». А режисер – педагог здійснював постановку.
Під час  «антракту» завідувач Орляк О.М.  запропонувала педагогам відвідати виставку різних видів театрів у холі закладу.
У ході  підсумково - рефлексійного блоку вихователі проаналізували переглянуті форми роботи з дітьми та педагогами і поділились враженнями щодо організації  заходу. Методист ТКМЦ Погорєлко О.Ю.  узагальнила підсумки заходу  філософською Притчею «Клоун» та надала методичні рекомендації щодо  організації тетрально – ігрової діяльності з дошкільниками.
1.Ознайомити дітей зі змістом казки, п’єси тощо. При цьому дуже важливо зацікавити дітей. Тож читати текст чи розповідати потрібно виразно, емоцій­но. Але в жодному разі не можна нав'язувати дітям власні оцінки та ставлення до прочитаного. Під час обговорення змісту твору дати дітям змогу висловитися, проявити емоційну активність.
2.Охарактеризувати разом з дітьми героїв казки, проаналізувати їх емоційний стан, використовуючи ілюстрації до літературного твору (Що з ним? Чому він плаче?), обговорити стосунки між персонажами.
3.Організувати  дидактичні та рухливі ігри сюжетно-тематичного спрямування за змістом казки після того, як діти її засвоїли. Доцільною буде робота із загадками, кросвордами, прислів'ями та приказками тощо.
4.Створити умови для продуктивної діяльності з елементами творчості – малювання, ліплення, аплікація за сюжетом казки; запропонувати дітям зобразити персонажів та виготовити елементи костюмів для них тощо.
5.Підготувати разом з дітьми необхідні декорації, атрибути, афіші, запрошення тощо.
6.Проводити  «акторське тренування» – вправи на розвиток уваги та уяви, засобів образної та емоційної виразності, на будування ритмічних малюнків: «як співає зозуля?», «цвірінькає горобець?», «стрибає заєць?», «підкрадається лисичка?». Корисно розв'язувати творчі завдання: «Перетвори звичайні речі на щось незвичне», «Придумай якомога більше замінників одному предмету» тощо. Підготовчі вправи для формування образної виразності мають неабияке значення. Виконуючи їх, діти вчаться відтворювати емоційний стан за допомогою жестів, добирати різні пози відповідно до настрою та характеру героя, визначати настрій за схематичними малюнками, виразом обличчя ровесників чи дорослого, виконувати пантомімічні сценки, виражати різні душевні стани за допомогою інтонації.
7.Відпрацювати з дітьми мізансцени. Цю роботу доцільно проводити підгрупами, залучаючи лише тих дітей, які задіяні у мізансцені.
8.Проводити генеральну репетицію на сцені в костюмах із музичним супроводом, декораціями та атрибутами.
9.Організувати виступ дітей перед публікою.










   




















                          


         








Немає коментарів:

Дописати коментар