вівторок, 27 листопада 2018 р.

ІНТЕГРАЦІЯ LEGO - ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС



Освітня реформа, яка зараз впроваджується,  вимагає нових підходів, нестандартних рішень і виходу за рамки звичного, комфортного і контрольованого.
15 листопада 2018 року у Тернопільській спеціалізованій школі І ст. повного дня з поглибленим вивченням іноземних мов вихователі дитячих садків і вчителі початкових класів зібралися на спільний методичний захід - Освітнє #T'mistechkо інноваційних можливостей «Інтеграція LEGO-технології в освітній процес», проведеного у формі воркшопу.
Мета спільної зустрічі педагогів – ознайомлення з особливостями впровадження методики діяльнісно-компетентнісного навчання «Шість цеглинок», що сприятиме розвитку компетентностей дітей та становленню педагога Нової української школи. Адже освітня реформа, яка зараз впроваджується,  вимагає нових підходів, нестандартних рішень і виходу за рамки звичного, комфортного і контрольованого.

На початку роботи методистами ТКМЦ Гордіюк Н.М. та Погорєлко О.Ю. розкрито сутність наскрізних змістових ліній, що є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетенцій, а також дано експрес-інформацію про діяльність фонду LEGO Foundation, його благодійну програму «Сприяння освіті», яка має на меті зробити продукцію компанії LEGO доступною для дітей усього світу.
Далі учасники дізналися про «таємниці» шести цеглинок за допомогою різних практичних вправ (Вправи 1,2,3), провели веселу руханку «Перетворення» (Вправа 4).
Наступний етап роботи воркшопу – ознайомлення з  ігровими і діяльнісними методами навчання (Вправи 5,6,7).  Вихователі ЗДО та вчителі 1-их класів працювали в творчих LEGO-студіях   над створенням проектів з тем: ««Наша Батьківщина», «Моє довкілля», «День народження», «У супермаркеті», приділяючи увагу не тільки зовнішньому, а і внутрішньому наповненню.
 Підбиваючи підсумки, педагоги поділилися своїми відкриттями, враженнями та думками від зустрічі. Одностайно підтримали ідею використання LEGO в освітньому процесі як засобу формування ключових компетентностей молодшого школяра.
Захід пройшов  активно, конструктивно, практично, творчо та діяльнісно.




           ВПРАВА 1          


МАСАЖ
Мета – сприяння підтримці фізичної форми, відновлення працездатності, поліпшення загального стану.
-         Візьміть цеглинку  кольору, який вам подобається, закрийте очі і спробуйте знайти і порахувати на цеглинці усі гладкі сторони, усі кути, усі отвори, виступаючі частини (штирі)
Цеглинки – один із тактильних матеріалів, який широко використовується в освітньому просторі школи.

ВПРАВА 2
КОЛЬОРОВІ ЗАВДАННЯ
Мета – розвиток уваги, вміння утримувати інформацію  у пам’яті, формування умінь розрізнювати голосні і приголосні звуки, правильно їх вимовляти відтворювати ланцюжок звуків у почутому слові, розвиток уяви, фантазії, мислення, мовлення.
- Озирніться навколо і назвіть предмети такого ж кольору, як і цеглинка учасника, або доторкніться до нього.
- Згадайте, які предмети такого ж кольору є вдома/в кімнаті/в кабінеті/на шкільному подвір’ї/в природі/у портфелі тощо.
- Об’єднайтеся в групи за кольором цеглинки; визначте, цеглинок якого кольору найбільше/найменше/порівну. Як це можна визначити? Запропонувати різні способи визначення.
- Визначте звук, з якого починається назва кольору цеглинки. Назвіть якомога більше слів, які починаються з цього звуку (слова, що називають предмет, ознаку, дію).
- Складіть речення, в якому усі слова починаються із звуку, з якого починається назва кольору цеглинки.


ВПРАВА 3
ХТО ВИЩЕ?
Мета - розширення вертикального поля зору (оскільки змушують мозок працювати  виходячи за межі звичної зони візуального сприйняття та спрямовані на синхронізацію роботи та розвиток  півкуль мозку); синхронізація  роботи обох півкуль, підготовка   мозку дитини до опанування навичками читання; розвиток дрібної моторики рук.
-         Підкиньте цеглинку догори та впіймайте її. Повторіть цей рух декілька разів. Тепер підкиньте цеглинку якомога вище.
Декілька ускладнень:
- підкидання цеглинки з плесканням у долоні (спочатку 1 раз, потім  2-3 рази);
- підкидання цеглинки правою рукою і ловіння лівою і навпаки;
- перекидання цеглинки навхрест  в парах;
- вправи з ускладненням, які запропонують учасники.

( Увага учасників звертається на те, яким чином пристосовується рука під час ловіння цеглинки (демонструється ) і акцентується на тому, що щоразу кисть руки приймає інше положення, а це є надзвичайно важливим у 21 столітті, коли діти зазвичай використовують тільки один палець під час роботи з гаджетами, і не задіюють всю руку. Тому дрібна моторика дитини не розвивається належним чином, як наслідок не відбувається стимуляція потрібних зон мозку).


ВПРАВА 4
ВЕСЕЛА РУХАНКА
Мета – розвиток рухової координації, психофізичне розвантаження, залучення учасників до рухової активності, а також на розвиток уяви, уваги.
Учасники розміщують 1 або 2 цеглинки  на своєму тілі відповідно до названого  казкового героя/тварини/професії. Обов’язковою умовою є утримання рівноваги.
Наприклад: принцеса – на голову, чапля – на коліно, верблюд – на спину (генерал, ластівка, слон тощо). Як ускладнення учасникам пропонується розташувати якомога більше цеглинок на різних частинах тіла, утримуючи баланс.

ВПРАВА 5
ОЖИВИ ЛІТЕРУ


Мета - розвиток координації руху руки, окоміру, сприймання букви і зміцнення дрібних м’язів кисті, вправляння пальців; розвиток творчого мислення, вміння виловлювати свою думку.
-         Визначіть першу букву свого імені,  створіть її з цеглинок, не скріплюючи їх,  на  аркуші паперу.
    - Використовуючи маркери,  оживіть  створену букву, домалюйте до цієї букви ще деталі.
   -  На що схожа? Чим або ким уявили? Чому? Про що могла б мріяти ваша буква? З ким вона могла товаришувати? Чи є ще в когось така сама літера?...
(Тут важливий спосіб спілкування педагога з дітьми через відкриті запитання, які формують шлях думки дитини і змушують дитину думати, дитина самостійно шукає відповіді і звикає не очікувати готових рішень, а опирається на свій розум).
-         Що для вас було найцікавіше у цій вправі?

ВПРАВА 6
РАХУЄМО ЛЕГКО
Мета – формування предметної (математичної) компетентності (розвиток математичної грамотності),  вміння вибудовувати послідовність подій, приймати рішення, оцінювати ризики; розвиток психічних процесів (увага, пам'ять, концентрація, мислення…) розвиток самоконтролю, оперативної пам’яті, ментальної гнучкості.
Завдання – порахувати кількість накритих штирів цеглинок.
1.Покладіть перед собою  синю цеглинку, присуньте до неї справа зелену.
2. Накрийте 2 синіх і 6 зелених штирів жовтою цеглинкою.
3. Жовту  цеглинку справа накрийте оранжевою на 6 штирів менше, ніж ви вже накрили.
4. А тепер оранжеву цеглинку справа накрийте голубою на 2 штирі  більше, ніж жовтих.
5. Червоною накрийте 2  штирі синьої цеглинки зліва.
Перевірка.
- Що ти зробив спершу?  Потім? Після цього? Далі? І насамкінець? Скільки всього штирів накрито?
- Що тобі нагадує отримана фігура?
- Нам цікаво, чому ти так вирішив?
- Розкажи нам про …?
- Що можна додати?
- Як ти думаєш, що трапилось, якби …? І т.д. і т.п.
ВПРАВА 6
ЧИТАЄМО, ПИШЕМО І БУДУЄМО
Мета - розвиток вмінь використовувати раніше набутий досвід і знання, спілкуватись і домовлятись з однолітками, швидко реагувати на виклики, що постійно змінюються, з упевненістю братися за нові завдання, бути уважним і не відволікатися.
-         Згадайте найбільшу кількість слів – назви водойм України.
Один учасник команди записує слова,  а решта – називають та будують башту , де  одна   цеглинка відповідає одному слову.    По   закінченню   часу учасники  визначають, у якої команди найвища  вежа.
Перевірка правильності написаних слів, за кожне  неправильне слово знімається одна цеглинка.


                                                  ПРОЕКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ 




Немає коментарів:

Дописати коментар