пʼятницю, 23 листопада 2018 р.

Використання українського народного фольклору, як засобу патріотичного виховання в процесі музичної діяльності.


Фольклор - це колективна художня творчість народу. Фольклорні твори, починаючи з колискових пісень, потішок і закінчуючи прислів'ями, казками, дають дітям уроки на все життя: уроки моральності, працьовитості, доброти, дружби, взаємодопомоги. Душевною теплотою і любов'ю пронизані всі колискові пісні, пестушки, потішки.
Під час засідання динамічної групи музичних керівників закладів дошкільної освіти та навчально-виховних комплексів 9 листопада 2018р. на базі Тернопільського дошкільного навчального закладу №22 розглядали тему: «Використання українського народного фольклору, як засобу патріотичного   виховання в процесі музичної діяльності».
Присутніх привітала керівник закладу Чубак Галина Богданівна і  запропонувала  оглянути  етно-виставку, яку оформив педагогічний колектив .
Погорєлко О.Ю., методист ТКМЦ   ознайомила педагогів  з методами народного фольклору. Дівик Л.В., вихователь-методист ТДНЗ №22, поділилася досвідом роботи педагогічного колективу  про роль народної пісні у розвитку дошкільника .
Під час  засідання учасники мали змогу побачити заняття «У минуле повернись…на фесті звеселись» із дітьми різновікових груп, музичний керівник; Ісаєва О.О., вихователі: Федорчук Г.Я., Нікітюк Л.П., (старша група),  Дорош У.М.,(середня група),Борщук М.Д.,(середня група), Онищук Н.В., (середня група), Чухарська Л.Д., (старша група), Кучма О.Я., (молодша група).
На музичному занятті діти-кореспонденти поставили перед собою завдання - створити газету про рідне місто. Шукали цікаві новини та події. Зазирнули у далеке минуле нашого міста: послухали легенду про Тернопіль, відтворили події далекої давнини під час «Таночку мавок». Згадали про «Фестиваль Урожаю», підготувавши репортаж. Співали  народні,обжинкові  пісні, грали обжинкову гру «Віночок». Мали можливість послухати фольклорний колектив «Веселі музики», які грали на шумових інструментах .Підготували репортаж із свята вареників, де зустріли іноземця. Познайомившись з ним, разом відвідали «Вареник-фест», де діти танцювали, розповідали мирилки, приказки. Під час музичного заняття діти-кореспонденти створили газету-журнал «Золота Рибка».
 «Музичну вікторину» для динамічної групи провів музичний керівник Томковид В.О.
Через музичні заняття, розваги, свята ми виховуємо любов до своєї країни, до рідного дому, до дитячого садка, рідної вулиці, до свого міста, любов і повагу до українського народу.
Український фольклор пов’язаний із народними традиціями своїм корінням сягає у минуле. Він збагачує знання дитини про минулі часи, збагачує дитяче мовлення образними висловами, епітетами.
Пісенна творчість українського народу складалась і збагачувалась протягом століть, тому її розглядають як справжній золотий фонд української музичної культури і невід’ємну частину патріотичного виховання дошкільників.
Учасники заходу обговорили та прийняли методичні рекомендації:
Спрямовувати роботу музичних керівників відповідно до вимог програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля». (Постійно)
·        Організовувати з дошкільниками свята та розваги відповідно до традицій, звичаїв і обрядів українського народу. ( Упродовж року)
·        Формувати співочі навички дітей, використовуючи український музичний фольклор. (Постійно)
·         Під час організації роботи з дітьми щодо ознайомлення з різними музичними жанрами фольклору, слід враховувати те, що фольклорний матеріал для дітей повинен бути доступним, зрозумілим, відповідати віковим особливостям. (Постійно).
·         Використовуючи музичний фольклор формувати звукову культуру мовлення дітей шляхом слухового сприймання, розвитку голосового апарату, темпу мовлення, фізіологічного та мовленнєвого дихання. виховання навичок голосового співу, формування артикуляційних укладів. (Постійно)
·        Використовувати ІКТ технології, інноваційні музичні технології як ефективний засіб пізнавальної діяльності дошкільнят.

















Немає коментарів:

Дописати коментар