середу, 27 лютого 2019 р.

«Формування творчих здібностей дітей через використання нетрадиційних технік зображувальної діяльності».


20 лютого 2019 року на базі Тернопільського закладу дошкільної освіти № 6 відбулося засідання динамічної групи вихователів середніх  вікових груп  закладів дошкільної освіти та навчально-виховних комплексів м. Тернополя
Тема засідання: «Формування творчих здібностей дітей через використання нетрадиційних технік зображувальної діяльності».
 Мета засідання:
·         сприяти   підвищенню  професійної   компетентності педагогів  щодо розвитку творчих здібностей   дітей дошкільного віку  через використання нетрадиційних технік зображувальної діяльності;
·         розкрити теоретичні основи;
·         виробити практичні навички.
Були розглянуті питання:
1. Незвичні техніки малювання для дітей дошкільного віку
2. Цікаві новаторські та нетрадиційні напрямки і техніки в мистецтві художників кінця ХІХ початку ХХІ століття.
3. Нетрадиційна техніка зображувальної діяльності та формування творчих здібностей дошкільників ( з досвіду роботи).
4. Дудлінг та зентангл-техніки в сучасній зображувальній діяльності. Майстер-клас та практична вправа для педагогів.   
Учасників засідання вітала завідувач ТЗДО № 6 Гаврилюк І.А., яка наголосила , що сповідуючи принцип  В. Сухомлинського,  діти повинні постійно  жити у світі краси, гри, казки, музики, малюнка, фантазії, творчості та побажала всім учасникам плідної роботи.
Методист ТКМЦНОІМ  Погорєлко О.Ю. висвітлила питання «Незвичні техніки малювання для дітей дошкільного віку».
Вихователь-методист закладу Боярчук Н.Ф. звернулась до присутніх учасників засідання, наголосивши, що  творчість в дитинстві  є початком досягнень світового і національного мистецтва та майбутніх нових художніх напрямів і технік їх виконання. Ознайомила присутніх учасників засідання з цікавими новаторськими напрямками та техніками  у світовому і вітчизняному художньому мистецтві та з творчістю відомих зарубіжних і українських художників-новаторів.
Вихователь закладу Яцків Т.І. поділилася власним досвідом роботи по навчанню дітей нетрадиційних технік малювання та зробила візуальну презентацію альбому зразків робіт  «Нетрадиційна техніка зображувальної діяльності та формування творчих здібностей дошкільників».
Під час  засідання учасники мали змогу переглянути сюжетне динамічне заняття із дітьми середньої вікової групи з використанням нетрадиційної техніки малювання «Ми художники-рекламісти», проведене педагогами  Бевзою С.Т., Рицик І.Б. та Яцків Т.І.
На завершення засідання  учасники динамічної групи отримали цікаву інформацію-повідомлення  та отримали  корисну змогу  познайомитись і попрактикуватись у використанні такого сучасного художнього стилю-техніки  мистецтва як дудлінг та зентангл, яку презентувала та провела майстер-клас завідувач закладу Гаврилюк І.А.     Ця форма роботи  забезпечила можливість педагогам проявити свої творчі уміння і здібності у цьому стилі художнього  мистецтва, забезпечила  релаксацію та своєрідний творчий відпочинок.   
Всі   педагоги під час   засідання  були  активними,  отримали  багато інформації, знань з проблеми формування творчих здібностей дітей через використання нетрадиційних технік зображувальної  діяльності.
За   круглим  столом  присутні  обмінялися  думками   та  враженнями   щодо засідання динамічної групи вихователів середніх груп, були прийняті методичні рекомендації:
1.Здійснювати індивідуально зорієнтований  та диференційований підхід до вихованців з метою формування творчих здібностей через використання нетрадиційних технік в зображувальній діяльності.
2.  Змістовно і цікаво  організовувати життя дошкільників з метою отримання нових і цікавих вражень через організацію прогулянок, екскурсій, читання книги, перегляд фільмів, проведення бесіди, практичних спільних заняття з образотворчої діяльності.
3. Акцентувати увагу на чарівності самого процесу творчої діяльності дошкільників, а потім   на результаті.
4. Давати  дитині завдання, що вимагають креативності: незвичне використання знайомих предметів, домальовування окремих елементів до готового малюнка тощо.
5. Надавати дітям  всі необхідні матеріали для творчої діяльності:  олівці, фарби, крейду, пластилін, природний матеріал, папір, клей, безпечні дитячі ножиці.
6. Практикувати  спільну творчу діяльність дорослих з дошкільниками з метою стимулювання прояву креативних дій.

7. Підтримувати  вихованців  та давати позитивну схвальну оцінку при їх творчих заняттях, радіти та оцінювати їх успіхи.
На згадку про зустріч    учасники засідання отримали  добірку  корисних матеріалів із зазначеної теми, методичні рекомендації та  сувеніри, виготовлені педагогами закладу.
















Немає коментарів:

Дописати коментар