вівторок, 5 квітня 2016 р.

Відкриваємо світ професій.



Вибір професії  чи не найголовніший чинник того, як складеться твоє подальше життя та як ти будеш себе почувати. Адже всім хочеться не лише заробляти гроші, але й реалізувати свій потенціал та отримувати справжнє задоволення від своєї діяльності.  Виховання активних громадян суспільства, розвиток їхньої ініціативи і здібностей відбувається ще в дошкільному віці. Запровадження нових інтерактивних технологій у підготовці дітей в доросле життя зумовлює створення нової системи ранньої профорієнтації, виявлення нахилів, інтересів, зацікавлень дітей тим чи іншим предметом, видом трудової діяльності людей з метою подальшої професійної орієнтації. Рання  профорієнтація в дошкільному віці – є однією із важливих і актуальних тем сьогодення. Підготовка до вибору професії важлива тому, що вона є невід’ємною частиною всебічного розвитку особистості, тобто з усією системою навчально-виховного процесу.Рання профорієнтація проводиться заздалегідь, коли до безпосереднього вибору професії залишається багато років. Переважно вона носить інформаційний характер    (загальне знайомство зі світом професій),  а також не виключає суцільної мрії та досвіду дитини,  набутого нею в яких-небудь видах діяльності.  
31 березня  2016 року в ТДНЗ №12  відбулося засідання методичного об’єднання  вихователів  середніх  груп   дошкільних навчальних закладів м. Тернополя  на  тему  «Відкриваємо світ професій .Ознайомлення дітей з професіями дорослих.  Пізнавальний розвиток дітей п’ятого року життя».
Мета даного заходу : активізувати пізнавальну діяльність дошкільників шляхом розвитку професійних інтересів та творчого відношення до праці;  сформувати у дітей  емоційне відношення до світу професій,  надати можливість використовувати свої сили в доступних видах діяльності; забезпечити  раннє виявлення нахилів, інтересів та зацікавленості дітей різними видами трудової діяльності  з метою подальшої  професійної  орієнтації ; надавати  дитині право зростати свідомою, діяльною, самобутньою особистістю з адекватною інтеграцією в доросле життя.
Під  час проведення  методично-теоретичного блоку   учасники методоб’єднання  прослухали візуальну лекцію методиста  ТКМЦНОІМ О.Ю. Погорєлко : «Форми  і  методи  ознайомлення  дітей  дошкільного  віку  зі  світом  професій», під час якої доповідач розкрила систему заходів , що допомагають педагогам формувати у дітей  емоційне відношення до професійного світу та надати можливість використати свої сили в доступних видах діяльності.Вихователь -методист ТДНЗ№12  Н.Б.Мельниченко під час інформаційного повідомлення "Формування уявлень  дошкільників про професії  та працю дорослих»підкреслила значення   ранньої профорієнтації для ознайомлення дошкільників з світом професій".
Цікаво і  змістовно  підготувала і провела  комплексне заняття  «Екскурсія  в гончарну майстерню» з дітьми середньої групи  вихователь Н.Г. Іванюк. Під час заняття  діти закріпили знання про народні ремесла, про майстрів-умільців: гончара, різьбяра, коваля, вишивальницю, ткалю, майстра лозоплетіння; про особливості та знаряддя їхньої  праці. Ознайомилися з українським народним ремеслом – гончарством, з професією гончара, з його історичними витоками і сучасним використанням; діти удосконалювали навички роботи  з глиною.   Для проведення  екскурсії   запросили  народного майстра, викладача  Художньої школи  Іщука Юрія Володимировича. Майстер цікаво розповів присутнім про професію гончара, показав принцип  роботи  на гончарному  крузі,  кожна дитина групи під керівництвом Юрія Володимировича попробувала свої сили під час виготовлення горщика на гончарному крузі. Народний майстер провів  для дітей  майстер-клас  з виготовлення макітри з глини.
Дітям   було дуже цікаво працювати під керівництвом досвідченого майстра.
 З великими  враженнями   педагоги продовжили свою роботу.  Вихователь -методист ТДНЗ№12  Н.Б.Мельниченко провела  Брейн- ринг «Педагогічні  передумови  реалізації  змісту  ранньої   профорієнтації   дошкільників».  Мета якого була активізувати знання педагогів з питань ранньої профорієнтації дошкільників; з'ясувати ступінь підготовленості педагогів до реалізації завдань ранньої профорієнтації дітей дошкільного віку  і стимулювати їх до самоосвіти; сприяти підвищенню рівня професійної майстерності; спонукати до творчого самовираження та самовдосконалення. Вихователі середніх груп активно відповідали на запитання теоретичної розминки, під час раунду «Дуель» команди  по черзі називали  народні приказки та прислів'я , в яких йдеться про значення праці в житті людини.  Для раунду «Педагогічний театр » члени команд «перетворилися» на акторів і відтворювали  професії дорослих, за допомогою рухів тіла, міміки, жестів, а  команди– суперниці  відгадували цю особливість праці . На завершення гри учасникам  методичного обєднання запропонували намалювати герб,  який би розповів про професію вихователя.
Педагоги закладу  презентували виставку  посібників , методичного матеріалу   для ознайомлення  дітей з   професіями   дорослих   і   фотогазети «Ми трудились - не втомились».
В підсумково- аналітичному блоці  учасники обмінялися досвідом з даної теми,    висловили пропозиції  щодо вдосконалення роботи  методичного об’єднання,  обговорили  переглянуте,  обмінялися  думками.   Під керівництвом  Погорєлко О.Ю. вихователі  обговорили та виробили  рекомендації   методичного об’єднання для вихователів середніх груп.

















Немає коментарів:

Опублікувати коментар