вівторок, 19 квітня 2016 р.

"Фолькльор у житті наймолодших" в ДНЗ №16.




 "Фолькльор у житті наймолодших."


Діти опановують рідне мовлення, наслідуючи розмовне мовлення оточуючих. На сучасному етапі розвитку суспільства в наше життя почала вливатися величезна кількість запозичених термінів з іноземних мов,що загрожує мові, а значить і культурі. Діти раннього віку, засвоюючи рідну мову,опановують найважливіші форму мовного спілкування – усну мову. Тому проблема розвитку мови дітей засобами малих форм фольклору  має особливу значущість.

У повсякденному житті і в процесі роботи з художньою літературою вихователі  постійно використовують малі фольклорні жанри: прислів’я, приказки, примовляння, загадки, а також фразеологізми.
13 квітня 2016 року в ДНЗ №16 відбулось засідання методичного об'єднання вихователів перших молодших груп дошкільних навчальних закладів м.Тернополя  на тему « Фольклор у житті наймолодших».
Мета даного заходу:сприяти підвищенню професійної компетентності педагогів щодо розвитку мовлення дітей раннього віку засобами малих форм фольклору. Здійснювати  комплексний підхід до реалізації завдань мовного розвитку дітей засобами малих форм фольклору у різних сферах життєдіяльності.
Перед проведенням  методично – теоретичного блоку  учасники   оглянули   виставку методичного матеріалу та Великодньої атрибутики. Наступним кроком  була проведена  візуальна  лекція  методистом  ТКМЦНОІМ  О.Ю. Погорєлко: «Розвиток зв'язного мовлення наймолодших дошкільників засобами  фольклору». Вихователь – методист  ТДНЗ №16  Т.В. Навасардян  поділилась  з учасниками  з власного  досвіду роботи  на тему: «Доцільність використання малих форм  фольклору  у різних сферах життєдіяльності».
Цікаво і змістовно підготувала і провела  комплексне заняття «Великодні забавлянки»  з дітьми першої молодшої групи  вихователь Г.З. Потерайко . Під час заняття  дітей  продовжували знайомити з мовою, навколишнім світом через усну народну творчість, викликали інтерес до потішок,забавлянок, пісеньок, закличок, пестушок  та викликали  бажання їх розігрувати. На занятті  були створені  умови  для дітей , можливість через гру слів, звуків, словосполучень, відчути специфіку рідної мови, характерну для неї співзвучність, виразність, образність.  Діти закріпили уявлення, знання про величне християнське свято – Великдень і народні традиції його святкування, про те, як люди готуються до цього свята. Діти з великим бажанням наслідували дії дорослих під час спільної діяльності , у них виникало почуття радості , емоційного задоволення через багатство фольклорної спадщини.
      З великим враженням  педагоги продовжили свою роботу.  Вихователь Г.З.Потерайко провела із запрошеними гостями майстер –клас «Великодні витинанки», на якому було показано вміння правильно вирізати витинанки та проявляти творчість у власній діяльності.
  В підсумково- рефлексійному блоці  учасники  обговорили переглянуте, обмінялися досвідом з даної теми, висловили пропозиції щодо спільної роботи вихователів та батьківщодо ефективного використання фольклору у житті наймолодших. Під керівництвом О.Ю. Погорєлко вихователі обговорили та виробили методичні рекомендації  для вихователів перших молодших груп  по покращенню роботи з розвитку мовлення дітей засобами фольклору.








Немає коментарів:

Опублікувати коментар