понеділок, 5 грудня 2016 р.

«Сучасні підходи до організації діяльності дошкільного навчального закладу»

1-2 грудня освітяни-«дошкільники» Тернопільщини взяли участь у семінарі «Сучасні підходи до організації діяльності дошкільного навчального закладу», проведення якого ініціював Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти «Сучасні підходи до організації діяльності дошкільного навчального закладу» пройшов на базі двох навчальних закладів Тернополя — ДНЗ № 33 та ДНЗ № 6. Організували його Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти (ТОКІППО) та Тернопільський комунальний методичний центр науково-освітніх інновацій та моніторингу. Семінар пройшов за участі очільника Асоціації працівників дошкільної освіти, шеф-редактора управлінських видань MCFR: Освіта Ніни Омельяненко, а також фахівців Цифрового видавництва MCFR, яке є колективним членом Асоціації, — шеф-редактора методичних видань Наталії Савінової та керівника MCFR: Освіта Лариси Ільченко. До учасників семінару — керівників та вихователів-методистів дошкільних закладів, методистів районних та міських методичних кабінетів, відділів освіти селищних рад області — з вітальним словом звернулася методист відділу дошкільної, початкової, спеціальної та інклюзивної освіти ТОКІППО, голова місцевого осередку Асоціації Галина Провозюк. Далі про діяльність Асоціації, про її справи, ініціативи розповіла Ніна Омельяненко. Якими інструментами педагоги можуть керуватися під час моніторингу якості дошкільної освіти? Що таке кваліметрія? Ці питання учасники розглянули під час інтерактивної лекції з елементами тренінгу, яку провела Наталя Савінова. Зокрема, вона ознайомила присутніх з експрес-діагностичними методиками для визначення особливостей індивідуального розвитку старших дошкільників, з методичними рекомендаціями «Моніторинг якості дошкільної освіти: кваліметричний підхід до оцінки розвитку дитини», схваленими для використання в дошкільних навчальних закладах Науково-методичною радою з питань освіти МОН. До обговорення цих важливих питань приєдналася Оксана Боднар, завідувач кафедри менеджменту і методології освіти ТОКІППО. Вона зауважила, що навіть про такі складні речі, як кваліметрія, виявляється, можна говорити просто і доступно, а також запропонувала учасникам свою консультативну допомогу. Під час ще однієї інтерактивної лекції «Блочно-тематичне планування за принципом методичного конструктора як метод інтегрування освітнього процесу» Наталя Савінова розповіла, наскільки легко здійснювати таке планування за допомогою журналу «Методична скарбничка вихователя». Адже в кожному його номері подано готові інтелектуальні карти, картки з дидактичними, художніми та розвивальними засобами, методичні рекомендації до проживання тематичного блоку та аудит до нього, які, власне, і є елементами методичного конструктора. Учасники семінару розглянули також питання перспективного планування діяльності дошкільного навчального закладу та ознайомилися з онлайн-ресурсами, які можуть стати надійними інструментами у роботі фахівця дошкільної освіти — електронним журналом та веб-програмою КОЗА Онлайн.
 1-2 грудня освітяни-«дошкільники» Тернопільщини взяли участь у семінарі «Сучасні підходи до організації діяльності дошкільного навчального закладу», проведення якого ініціював Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти Новини з теми Тріада: батьки, дитина, школа — формуємо простір обміну досвідом Безпека під час свят У безмежному світі LEGO цікаво і дітям, і дорослим Нам важлива ваша думка — в е-журналах з’явилася можливість коментування абзаців! Наш дім — Земля Семінар «Сучасні підходи до організації діяльності дошкільного навчального закладу» пройшов на базі двох навчальних закладів Тернополя — ДНЗ № 33 та ДНЗ № 6. Організували його Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти (ТОКІППО) та Тернопільський комунальний методичний центр науково-освітніх інновацій та моніторингу. Семінар пройшов за участі очільника Асоціації працівників дошкільної освіти, шеф-редактора управлінських видань MCFR: Освіта Ніни Омельяненко, а також фахівців Цифрового видавництва MCFR, яке є колективним членом Асоціації, — шеф-редактора методичних видань Наталії Савінової та керівника MCFR: Освіта Лариси Ільченко. До учасників семінару — керівників та вихователів-методистів дошкільних закладів, методистів районних та міських методичних кабінетів, відділів освіти селищних рад області — з вітальним словом звернулася методист відділу дошкільної, початкової, спеціальної та інклюзивної освіти ТОКІППО, голова місцевого осередку Асоціації Галина Провозюк. Далі про діяльність Асоціації, про її справи, ініціативи розповіла Ніна Омельяненко. Якими інструментами педагоги можуть керуватися під час моніторингу якості дошкільної освіти? Що таке кваліметрія? Ці питання учасники розглянули під час інтерактивної лекції з елементами тренінгу, яку провела Наталя Савінова. Зокрема, вона ознайомила присутніх з експрес-діагностичними методиками для визначення особливостей індивідуального розвитку старших дошкільників, з методичними рекомендаціями «Моніторинг якості дошкільної освіти: кваліметричний підхід до оцінки розвитку дитини», схваленими для використання в дошкільних навчальних закладах Науково-методичною радою з питань освіти МОН. До обговорення цих важливих питань приєдналася Оксана Боднар, завідувач кафедри менеджменту і методології освіти ТОКІППО. Вона зауважила, що навіть про такі складні речі, як кваліметрія, виявляється, можна говорити просто і доступно, а також запропонувала учасникам свою консультативну допомогу. Під час ще однієї інтерактивної лекції «Блочно-тематичне планування за принципом методичного конструктора як метод інтегрування освітнього процесу» Наталя Савінова розповіла, наскільки легко здійснювати таке планування за допомогою журналу «Методична скарбничка вихователя». Адже в кожному його номері подано готові інтелектуальні карти, картки з дидактичними, художніми та розвивальними засобами, методичні рекомендації до проживання тематичного блоку та аудит до нього, які, власне, і є елементами методичного конструктора. Учасники семінару розглянули також питання перспективного планування діяльності дошкільного навчального закладу та ознайомилися з онлайн-ресурсами, які можуть стати надійними інструментами у роботі фахівця дошкільної освіти — електронним журналом та веб-програмою КОЗА Онлайн.Джерело: http://www.pedrada.com.ua/news/4085-qqn-16-m12-05-12-2016-suchasn-pdhodi-do-organzats-dyalnost-doshklnogo-zakladu-semnar-u-ternopol
Будь-яке використання матеріалів можливе лише за наявності гіперпосилання.1-2 грудня освітяни-«дошкільники» Тернопільщини взяли участь у семінарі «Сучасні підходи до організації діяльності дошкільного навчального закладу», проведення якого ініціював Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти Новини з теми Тріада: батьки, дитина, школа — формуємо простір обміну досвідом Безпека під час свят У безмежному світі LEGO цікаво і дітям, і дорослим Нам важлива ваша думка — в е-журналах з’явилася можливість коментування абзаців! Наш дім — Земля Семінар «Сучасні підходи до організації діяльності дошкільного навчального закладу» пройшов на базі двох навчальних закладів Тернополя — ДНЗ № 33 та ДНЗ № 6. Організували його Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти (ТОКІППО) та Тернопільський комунальний методичний центр науково-освітніх інновацій та моніторингу. Семінар пройшов за участі очільника Асоціації працівників дошкільної освіти, шеф-редактора управлінських видань MCFR: Освіта Ніни Омельяненко, а також фахівців Цифрового видавництва MCFR, яке є колективним членом Асоціації, — шеф-редактора методичних видань Наталії Савінової та керівника MCFR: Освіта Лариси Ільченко. До учасників семінару — керівників та вихователів-методистів дошкільних закладів, методистів районних та міських методичних кабінетів, відділів освіти селищних рад області — з вітальним словом звернулася методист відділу дошкільної, початкової, спеціальної та інклюзивної освіти ТОКІППО, голова місцевого осередку Асоціації Галина Провозюк. Далі про діяльність Асоціації, про її справи, ініціативи розповіла Ніна Омельяненко. Якими інструментами педагоги можуть керуватися під час моніторингу якості дошкільної освіти? Що таке кваліметрія? Ці питання учасники розглянули під час інтерактивної лекції з елементами тренінгу, яку провела Наталя Савінова. Зокрема, вона ознайомила присутніх з експрес-діагностичними методиками для визначення особливостей індивідуального розвитку старших дошкільників, з методичними рекомендаціями «Моніторинг якості дошкільної освіти: кваліметричний підхід до оцінки розвитку дитини», схваленими для використання в дошкільних навчальних закладах Науково-методичною радою з питань освіти МОН. До обговорення цих важливих питань приєдналася Оксана Боднар, завідувач кафедри менеджменту і методології освіти ТОКІППО. Вона зауважила, що навіть про такі складні речі, як кваліметрія, виявляється, можна говорити просто і доступно, а також запропонувала учасникам свою консультативну допомогу. Під час ще однієї інтерактивної лекції «Блочно-тематичне планування за принципом методичного конструктора як метод інтегрування освітнього процесу» Наталя Савінова розповіла, наскільки легко здійснювати таке планування за допомогою журналу «Методична скарбничка вихователя». Адже в кожному його номері подано готові інтелектуальні карти, картки з дидактичними, художніми та розвивальними засобами, методичні рекомендації до проживання тематичного блоку та аудит до нього, які, власне, і є елементами методичного конструктора. Учасники семінару розглянули також питання перспективного планування діяльності дошкільного навчального закладу та ознайомилися з онлайн-ресурсами, які можуть стати надійними інструментами у роботі фахівця дошкільної освіти — електронним журналом та веб-програмою КОЗА Онлайн.Джерело: http://www.pedrada.com.ua/news/4085-qqn-16-m12-05-12-2016-suchasn-pdhodi-do-organzats-dyalnost-doshklnogo-zakladu-semnar-u-ternopol
Будь-яке використання матеріалів можливе лише за наявності гіперпосилання.

Творча зустріч працівників дошкільної освіти.

01 грудня 2016 року  в ДНЗ№ 33 відбулась  творча зустріч працівників дошкільної освіти м. Тернополя з головою правління ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти» , шеф-редактором управлінських видань Освіта Цифрового видавництва МЦФЕР Омельяненко Н.В.,  шеф-редактором методичних видань МЦФЕР Савіною Н.В., керівником тематичного напряму МЦФЕР Ільченко Л.І., на тему: «Основні тенденції та динаміка розвитку системи дошкільної освіти».

На зустрічі  були присутні керівники  та вихователі-методисти дошкільних навчальних закладів та навчально-виховних комплексів м. Тернополя. Учасників зустрічі ознайомили з новинками друкованої продукції, рекомендованої для використання у дошкільних навчальних закладах,  розглядались питання моніторингу  якості дошкільної  освіти: кваліметричний підхід до оцінки розвитку дитини, вимоги до ведення ділової документації. Присутні  отримали відповіді  на запитання та консультації експертів з найактуальніших питань.  Зустріч пройшла в дружній та творчій атмосфері.

«Моніторинг як засіб забезпечення якості дошкільної освіти»

30 листопада 2016 року у ТКМЦ НОІМ відбувся семінар вихователів-методистів ДНЗ та НВК міста Тернополя. Метою семінару було надати учасникам рекомендації стосовно визначення шляхів покращення якості дошкільної освіти; організаційно-методичну допомогу у систематизації та використанні діагностичного інструментарію для ефективного проведення освітнього моніторингу в дошкільному закладі, підвищити компетентність педагогів щодо удосконалення управлінських рішень, спрямованих на корегування освітнього маршруту кожної дитини та освітнього процесу загалом;  актуалізувати знання педагогів шляхом залучення до інтерактивних форм роботи, зважаючи на попередній досвід.
Методистом  ТКМЦ НОІМ  Погорєлко О.Ю. була проведена інтерактивна робота з учасниками семінару на тему: «Моніторинг як засіб забезпечення якості дошкільної освіти» в ході якої вихователі-методисти мали змогу актуалізувати свої знання з даного питання.
Під час доповіді-презентації «Педагогічна діагностика – інструмент визначення динаміки досягнень дітей дошкільного віку» вихователем-методистом ТДНЗ №5 Пелех Н.Б. були надані методичні рекомендації стосовно покращення якості виконання освітніх завдань Базового компонента дошкільної освіти у дошкільних закладах. А саме:
1. Направити організацію навчально-виховного процесу на основну
мету – формування в дошкільнят світогляду цілісного бачення навколишнього світу і самих себе, свого місця в природі та суспільстві.
2. Посилити практичну спрямованість формування базових компетенцій у дітей дошкільного віку відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.
3. Продовжувати створення розвивального середовища, що має предметний, психологічний, моральний і соціальний складники, які е необхідними для повноцінного розвитку особистості.
4. Сприяти розвитку креативних здібностей дітей на основі врахування індивідуальних інтересів.
5. Оптимізувати підготовку дошкільників до реального життя, насиченого різними подіями, непередбачуваними ситуаціями тощо.
6. Забезпечити активізацію дослідно-експерименталь-ної діяльності у педагогічних колективах ДНЗ з метою створення діагностичного інструментарію для здійснення моніторингових досліджень динаміки  розвитку компетентності дітей дошкільного віку.
7. Посилити роботу ДНЗ з використання комплексу заходів зі спостереження, які б забезпечували систематичний контроль за станом та тенденціями розвитку дитини.
8. Результатом освітнього моніторингу є виявлення та наукове обґрунтування раціональних шляхів підвищення ефективності та результативності освітньої роботи дошкільного навчального закладу.
Вихователь-методист  ДНЗ №39 УМВСУ в Тернопільській області Міхнюк Н.С. провела візуальну  лекцію «Кваліметричний підхід до здійснення моніторингу якості дошкільної освіти». Було зроблено висновок, що сутність кваліметричного підходу  полягає в тому, що будь яке якісне явище можна розкласти на фактори та критерії, які дають змогу оцінити якість цього явища. Запропонована методика є орієнтовною, адже кожен дошкільний заклад має свою специфіку і свої пріоритети в освітній роботі, а кожен педагог свою позицію щодо організації освітнього процесу і його результатів.
В ході практичного блоку семінару були проведені такі форми роботи з педа-гогами:
-  тематичний тест «Ключові поняття моніторингу якості дошкільної освіти», вихователь-методист ТДНЗ №5  Пелех Н.Б.;
- інтелектуальна розминка «Структура освітніх ліній», вихователь-методист  ДНЗ №39 УМВСУ  в Тернопільській області Міхнюк Н.С.;                                     
- інтерактивна гра «Види компетенцій дошкільника»,  вихователь-методист ТДНЗ №5  Пелех Н.Б. ;                                                            
- творча вправа  «Модель життєво-компетентної особистості  дошкільника»,
 вихователь-методист ТДНЗ №5  Пелех Н.Б.;                                     
-Вправа-релакс «Перевтілення», методист ТКМЦ НОІМ Погорєлко О.Ю.
Було також представлене для перегляду відео-інтерв’ю педагогічних працівників ТДНЗ №5 та батьків вихованців закладу на тему: «Яким ви бачите модель дитячого садка майбутнього?»



















«Розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку різними видами музичної діяльності».


25 листопада 2016 року на базі  дошкільного навчального закладу № 33 відбулося засідання методичного об’єднання музичних керівників дошкільних навчальних закладів міста Тернополя з теми «Розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку різними видами музичної діяльності.»
Метою якого було: сприяти підвищенню  професійної   компетентності педагогів  щодо розвитку творчих здібностей   дітей дошкільного віку  різними видами музичної діяльності.
Під час відкриття засідання  до присутніх звернулася завідувачка  закладу Хомич Анастасія Василівна, яка побажала учасникам засідання  плідної  роботи.
Наступним кроком методичного об’єднання було проведення методистом Тернопільського комунального  методичного центру науково – освітніх інновацій  та  моніторингу  Погорєлко  Оксаною  Юріївною  візуальної лекції 
№ 1/9-454)
Зважаючи на актуальність сьогодення методист  ТКМЦНОІМ  Погорєлко Оксана Юріївна під час  візуальної  лекції зазначила, що законодавство України визначає дошкільну освіту як цілісний процес, спрямований на забезпечення гармонійного розвитку дитини з урахуванням її індивідуальних задатків, нахилів, здібностей, культурних потреб.
Мета музичного виховання дітей дошкільного віку виховання гармонійно розвинутої, естетично й творчо спрямованої особистості дитини під впливом цінностей українського і світового музичного мистецтва, розвиток загальної музикальності, здібностей музичного виконавства і творчості, формування елементарних основ музичної культури, домірної вікові музичної компетенції.
Умови успішної музично-педагогічної роботи з дітьми: професійність музичного керівника і вихователів; гнучке застосування традиційних та нових методів і прийомів музичного виховання, навчання й розвитку дітей в основних видах дитячої музичної діяльності та формах організації; сприятливе мистецьке оточення в груповій кімнаті та спеціально обладнане естетичне середовище музичної зали, сучасне змінне оснащення; співпраця вихователів, музичного керівника і батьків.
Також була проведена ще одна презентація методистом ТДНЗ № 33 Гавриш Оленою Юріївною на тему «Розвиток творчих  здібностей  дітей  дошкільного віку  різними видами  музичної діяльності.»            
Учасниками методичного об’єднання було переглянуто заняття «Прощання з осінню» Вихованці показали свій талант, здібності, які у них формують  муз. керівники Харжевська Г.В. та Шумська І.Л.  Учасники методобєднання високо оцінили працю музичних керівників та вихователів дошкільного закладу. Колеги  відмітили  вдало  підібраний  музичний  репертуар, підготовку  дітей, костюми та декорації.
Після закінчення перегляду методистом ТДНЗ №33 Гавриш Оленою Юріївною була  проведена  вікторина «Перевір себе» де учасники давали відповіді на запитання  сформовані у вигляді тестів, що стосувалися  безпосередньо  їх  професійної  діяльності.
Під час проведення практичної частини методичного засідання музичні керівники мали можливість взяти участь у майстер класі по вивченню Бельгійського бансу та руханки  «Хоп-хоп» з музичним супроводом і  адаптованим текстом.
В ході  обговорення присутні відмітили  творчий та креативний підхід до організації, оформлення та проведення заходу, схвалили роботу музичних керівників та колективу в цілому.
Завершилося методичне об’єднання виробленням методичних рекомендацій.
 1.Музичним керівникам здійснювати роботу   відповідно до вимог програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».                                                                                             
                                                                                                                 (Постійно)
2.Підвищувати рівень інформованості музичних керівників через мережу колективних, групових та індивідуальних  форм роботи з метою якісного здійснення навчально-виховного процесу.                                                                                                                                                
                                                                                                                   (Постійно)
3.Вдосконалювати професійну майстерність, самоосвіту та самовдосконалення музичних керівників.
                                                                                                                   (Постійно)
4.Здійснювати особистісно-орієнтований підхід до навчання та виховання, враховуючи вікові та індивідуальні особливості кожної дитини під час здійснення навчально-виховного процесу.
                                                                                                                   (Постійно)
5.Формувати та розвивати творчі здібності дітей засобами музично-естетичної діяльності, спрямованої на розвиток і виховання музичного сприймання, мислення, уяви, творчої активності.
                                                                                                                  (Постійно)








Розвиток інформаційно-ігрової творчості дошкільника через використання коректурних таблиць (за методикою Н.В. Гавриш).


Дошкільне дитинство – особливий вік, коли дитина відкриває для себе світ. У цей період важливо навчити дитину самостійно орієнтуватись в інформації та вміти її використовувати. Для цього необхідно максимально розвивати активну мислительну діяльність, пізнавальні інтереси, вчити дитину-дошкільника творчо, нешаблонно мислити, сприяти розвитку  її креативності. Адже креативність – надзвичайно важлива  базова якість особистості. Креативна дитина на етапі свого дошкільного дитинства має вміння ставити незвичайні запитання,   давати самостійно оригінальні відповіді. Важливою умовою цього є застосування будь-якого ефективного розвивального засобу – багатофункціональні технічні засоби, книги, набір різноманітних ілюстрацій. Сучасні науковці-дошкільники пропонують включати ще й коректурні таблиці.
24 листопада на базі ТДНЗ №6 відбулось засідання методичного об’єднання вихователів старших груп на тему «Розвиток інформаційно-ігрової творчості дошкільника через використання коректурних таблиць (за методикою Н.В. Гавриш)» Мета даного засідання – сприяти підвищенню професійної компетентності педагогів щодо використання коректурних таблиць (за методикою Н.В.Гавриш),  формувати творчий підхід до підбору форм, методів та прийомів реалізації завдання з інформаційно-ігрової творчості в усіх сферах життєдіяльності дітей.
Під час відкриття засідання  до присутніх звернулась методист Тернопільського комунального  методичного центру науково – освітніх інновацій та моніторингу  Погорєлко Оксана Юріївна. Наголосила, що  стимулювання пізнавальної активності та допитливості дітей, розширення і систематизація їх уявлень про довкілля увесь час потребує нового змісту і підходів до вирішення цієї проблеми. Використання методичних рекомендацій   доктора педагогічних наук, професора Н.В.Гавриш щодо використання коректурних таблиць для розвитку інформаційно-ігрової творчості дошкільника дозволить педагогам-дошкільникам оптимізувати даний напрямок роботи.  Завідувач закладу Ковальчук Ганна Петрівна дала коротку характеристику  змісту та формам  роботи, що проводиться з даного питання в закладі, та побажала учасникам засідання плідної роботи.
Робота методично-теоретичного блоку  засідання продовжилась  виступом методиста Тернопільського комунального  методичного центру науково – освітніх інновацій та моніторингу  Погорєлко Оксани Юріївни з візуальною лекцією  на тему: «Застосування коректурних таблиць  в організованій навчально-пізнавальній діяльності дітей (за авторською технологією Н.Гавриш)».  Наголос було зроблено на особливостях теоретичних засад технології формування інформаційно-ігрової творчості, дотримання психолого-педагогічних принципів при проведенні даного напрямку роботи з дошкільниками. Також була проведена ще одна презентація вихователем-методистом закладу Боярчук Ніною Федорівною на тему «Методичний супровід до роботи з коректурними таблицями та рекомендації щодо їх використання». Були презентовані зразки і тематика коректурних таблиць для старших дошкільників, зразки дидактичних ігрових рамок-полів, набори предметних картинок-карток, а також  добірка прикладів інтелектуально-мовленнєвих вправ, завдань та ігор до них.
Учасниками засідання методичного об’єднання було переглянуто  заняття з дошкільниками старшої групи №2 «Чомусики» на тему «Як Осінь до своїх синів у гості ходила»,  яке провела вихователь  Ільчук Оксана Андріївна. Під час перегляду заняття учасники засідання мали можливість ознайомитись з прийомами практичного використання різної тематики  коректурних таблиць (демонстраційних та індивідуальних) для стимулювання пізнавального розвитку дошкільників.
Наступним етапом технологічно-практичного блоку було проведення ділової гри-практикуму  на тему «Коректурні таблиці допомагають здійснити подорож до цікавого закладу» з учасниками засідання методичного об’єднання з використанням коректурних таблиць для дорослих як засобу стимулювання їх творчості  для встановлення нових закономірностей та зв’язків між елементами  таблиці.
Під час  підсумково-рефлексійного   блоку педагоги старших груп обмінялись досвідом роботи з даної теми, дали позитивну оцінку переглянутої практичної роботи з дітьми.  Методистом ТКМЦ  Погорєлко Оксаною Юріївною та керівником методичного об’єднання вихователів старших груп вихователем-методистом ДНЗ №12 Мельниченко Наталею Богданівною було проведено підсумки роботи методичного об’єднання та запропоновано методичні рекомендації  щодо розвитку інформаційно-ігрової творчості  дошкільників через використання коректурних таблиць.














неділя, 4 грудня 2016 р.

«Як козаки картоплю визволяли».


15 листопада 2016р. на базі ТДНЗ №27 відбулося засідання методичної секції інструкторів з фізкультури ДНЗ м. Тернополя «Сучасні методи організації фізкультурно-оздоровчої роботи в ДНЗ».
Мета: формування активної життєвої позиції, забезпечення здоров’язбережувальної та оздоровчо-розвивальної функції; покращення фізичного стану дитини, її фізичного розвитку, опірності до негативних умов зовнішнього середовища.
Присутніх привітала  Михалевич Т.В., завідувач ТДНЗ №27.  Погорєлко О.Ю., методист ТКМЦ, ознайомила із планом роботи.
Погорєлко О.Ю., методист ТКМЦ, провела візуальну лекцію «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах». Інструктивно-методичні рекомендації».
Філь Т.В., вихователь-методист ТДНЗ №27, представила досвід роботи закладу «Вплив фізичного виховання на формування патріотичних почуттів у дітей», ознайомила присутніх із вимогами щодо створення електронного портфоліо педагога ДНЗ та його структурою.
Учасники переглянули музично-фізкультурну розвагу «Як козаки картоплю визволяли», яку підготували Рудзік О.М., інструктор з фізкультури; Іващук С.Я., вихователь старшої групи №4 «Колобок»; Дашинська О.Я., музичний керівник.
Погорєлко О.Ю., методист ТКМЦ, та Рудзік О.М., інструктор з фізкультури ТДНЗ №27, провели з дорослими веселу руханку «Арам зам зам».
Дашинська О.Я., музичний керівник ТДНЗ №27, провела музичний тренінг-релаксацію «Музики звуки чарівні дарують радість тобі і мені».
Учасниками засідання в результаті обговорення переглянутого, обміну думками були вироблені методичні рекомендації.
Методичні рекомендації для педагогів.
1. Постійно вдосконалювати власну фізичну активність, дотримуватися здорового способу життя.
2. Створювати розвивальне середовище, в якому гармонійно поєднуються всі складники.
3. При проведенні різних форм фізкультурно-оздоровчої роботи дотримуватися рекомендацій щодо їх тривалості, насиченості динамічним компонентом, враховувати індивідуальні показники стану здоров’я, самопочуття дітей.
  4. Впроваджувати ефективні форми проведення фізкультурних свят та розваг – інтерактивні, під час яких діти і їх батьки є активними учасниками дійства. Сюрпризні моменти, організовані дорослими, спільна участь у естафетах зближують родини, якнайкраще мотивують малюків, додають їм впевненості.
5. Свою діяльність спрямовувати на збереження, зміцнення і відновлення фізичного, психічного і духовного здоров’я дітей, забезпечення їх своєчасного та повноцінного, гармонійного фізичного розвитку з перших років життя.

6. Забезпечувати належний рівень фізичної підготовленості й фізичної культури взагалі, ознайомлювати з будовою і основними функціями свого тіла, виховувати стійкий інтерес до рухової активності, виробляти звичку до здорового способу життя.







середа, 30 листопада 2016 р.

Методоб’єднання вихователів середніх груп на тему «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» в ТДНЗ № 25.


Освітня лінія Базового компоненту дошкільної освіти «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» передбачає сформованість доступних для дитини дошкільного віку уявлень, еталонів, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів довколишнього світу.
         Показником сформованості цих уявлень є здатність дитини застосовувати отримані знання у практичній діяльності (ігровій, трудовій, сенсорно-пізнавальній, математичній тощо), оволодіння способами пізнання дійсності, розвиток у неї наочно-дійового, наочно-образного, словесно-логічного мислення.
          Сенсорно-пізнавальна освітня лінія спрямована на інтеграцію змісту дошкільної освіти, формування у дітей пошуково - дослідницьких умінь, елементарних математичних уявлень, цілісної картини світу, компетентної поведінки в різних життєвих ситуаціях.
10 листопада 2016 року в ТДНЗ № 25 відбулося методичне обєднання вихователів середніх груп на тему: «Дитина в сенсорно – пізнавальному просторі». Метою його було сприяти підвищенню фахового рівня, професійної компетентності педагогів з питань реалізації завдань освітньої лінії «Дитина в сенсорно – пізнавальному просторі», вміння працювати в команді, аргументовано відстоювати свою точку зору.
Відкрила засідання методичного об’єднання методист  Тернопільського комунального центру науково – освітніх інновацій та моніторингу Погорєлко  О.Ю.  запросила учасників оглянути виставку методичної літератури та дидактичних ігор з даної теми, організовану педагогами закладу.
Побажала творчої роботи учасникам завідувач ТДНЗ № 25 Немировська Н.В.
Наступним етапом роботи була візуальна лекція методиста  Тернопільського комунального центру науково – освітніх інновацій та моніторингу  Погорєлко  О.Ю . «Спрямованість освітньої лінії «Дитина в сенсорно пізнавальному просторі»».
Теоретичне обґрунтування теми  та практичний досвід роботи дошкільного закладу № 25 представила у відео презентації вихователь – методист закладу Михальська Л.М.
Учасники переглянули заняття в середніх групах:
«Загадки осені» (сенсорно – пізнавальний  розвиток в природі),  вихователі Троян І.Т., Лабо О.Ю.
«У пошуках пензлика» (зображувальна діяльність), вихователі Федорій Н.О., Огінська М.А.
«Математична казка» (логіко – математичний розвиток), вихователі Самогальська М.В., Вербіцька Н.В.
На заняттях демонстрували цікаві, нетрадиційні, ігрові підходи до їх організацій та методики проведення та високий рівень пізнавально – сенсорного розвитку дошкільників.
Поповнили педагоги і свої теоретичні знання участю в ділових іграх за темою. У підсумку перевірили їх за тестом самодіагностики, який провела методист ТКМЦОІМ Погорєлко О.Ю.
В процесі обговорення роботи, зокрема практичних занять, педагоги із захопленням ділилися враженнями і відмітили креативний, творчий підхід до проведення занять педагогами та заходу вцілому.

Методоб’єднанням були вироблені методичні рекомендації педагогам середніх груп, щодо забезпечення в освітньо – виховному процесі ДНЗ сенсорно – пізнавального розвитку дошкільників.